Öğretmen adaylarının iletişim becerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Resim-İş Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin iletişim becerilerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini bu bölümlerde öğrenim gören toplam 517 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Envanteri kullanılarak öğretmen adaylarının zihinsel, davranışsal, duygusal ve genel iletişim becerilerine bakılmıştır. Kişisel bilgi formunda edinilen bilgilerle de cinsiyet, öğretim türü, mezun olunan lise türü, okunulan bölüm, ailenin yaşadığı yer, algılanan ana- baba tutumu ve genel arkadaşlık ilişkisi göre iletişim becerilerinin değişiklik gösterip göstermediği incelenmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin, cinsiyete, öğretim türüne, okunulan bölüm, ailenin yaşadığı yere ve genel arkadaşlık ilişkisine göre iletişim becerilerinin farklılık göstermekte olduğu fakat anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır. Fakat mezun olunan lise türü ve algılanan anne-baba tutumuna göre iletişim becerilerinin farklılık göstererek anlamlı bir farkın olduğu ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: İletişim becerileri, Öğretmen adayı. This study had done to identify whether communication skills of the fourth class students of Mehmet Akif Ersoy University Education Faculty Classroom Teaching, Preeschool Teaching, Social Studies Teaching, Drawing-Work Teaching And Turkish teaching from the point of some variables made differ or not.In total, 517 students, who educated in these branches, have been forming the sample of the study. In the research, it had been checked mental, behavioural, emotional and general communication skills of teacher candidates by using Communication Skills Inventory which was developed by Ersanlı and Balcı (1998). Also, with the acquired knowledge from Personal Information Form, had investigated whether the communication skills made differ or not, according to sex, instruction?s kind, the kind of graduated lycee, the educated branch, the living location of the family, perceived parent?s attitude, the relation of general relationship.According to the results obtained from the research, communication skills of teacher candidates in accordance with sex, instruction?s kind, the educated branch, the living location of the family and the relation of general relationship. had been making differ , but had been come to conclusion that there were not any significative distinction. But, it had been revealed that there were a significative difference, by showing dissimilarity of communication skills, in accordance with the kind of graduated lycee, perceived parent?s attitude.Key Words: Communication skills, Teacher candidate.
Collections