İlköğretim okulu müdürlerinin müzik dersine ilişkin yaklaşımlarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi: Burdur ve Isparta illeri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin müzik dersine ilişkin yaklaşımlarını müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda belirleyebilmektir. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Burdur ve Isparta İllerindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında çalışan 38 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Ancak müzik öğretmenlerinin 36'sının doldurduğu öğretimsel liderlik tutum ölçeği değerlendirmeye alınmıştır.Çalışmada veri toplamak amacıyla yerli ve yabancı literatür taranıp, 8 müzik öğretmeni ile yapılan görüşmeler sonunda, 20 maddeden oluşan öğretimsel liderlik tutum ölçeği hazırlanmıştır. İçerik geçerliği için uzman görüşü alınmış; anlaşılırlığını test etmek için müzik öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuştur. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,92 olarak bulunmuştur. Geliştirilen ölçek, Milli Eğitim Bakanlığı'ndan izin (.jpeg) alındıktan sonra uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre müzik öğretmenleri; müzik sınıfı, teknik araç gereç ve müzik aletleri sağlama, eksikliklerin giderilmesinde önceliği müzik dersine verme, velilere müzik dersinin önemini vurgulama, derste ders dışı konuların işlenmesine karşı olma davranışlarını okul müdürünün yerine getirmediği görüşünde birleşmişlerdir. Buna rağmen, çalışmada elde edilen bulgulara göre müzik öğretmenleri; okul müdürünün, etkinliklerde gerekli teknik araç-gereci sağlama, öğretmenlerin mesleki sorunlarıyla ilgilenme, öğretmenleri alınan kararlara katma, görüş ve önerilerine başvurma, etkinliklerde görev almalarını destekleme, hizmet içi eğitim çalışmalarının duyurulmasını sağlama davranışlarını yerine getirdiğini belirtmişlerdir. Fakat müzik öğretmenlerinin; okul müdürünün, müzik dersini gerekli görme, öğrencilerin yönlendirilmesinde yardımcı olma, öğrencilere müzik dersinin önemini vurgulama, öğretmenlerin mesleki sorunlarını çözme, etkinlikleri ödüllendirme, hizmet içi eğitim çalışmalarına katılmalarını destekleme davranışlarını yerine getirip getirmediği konusunda kararsız oldukları görülmüştür.Müzik öğretmenlerinin görüşlerinde, yaş, cinsiyet ve kıdem değişkeninin etkili olmadığı görülmüştür. Bulgulardan elde edilen sonuçlara bağlı olarak geliştirilen öneriler, öğretimsel liderlik kuramı göz önünde bulundurularak yapılmıştır.Anahtar SözcüklerMüzik dersi, müzik öğretmeni, müzik yapmak, okul müdürü, öğretimsel liderlik, yönetim. The purpose of this study was to investigate the assessment of music teachers? views on primary school principals? approaches towards music lessons. The scanning method is used in the survey. The participants of the research consisted of 38 music teachers working at primary schools connected to the Ministry of National Education in Burdur and Isparta. A sample has not been used in this study because of the accessibility to the population. Of the 38 teachers, only 36 of their answers to the measurement scale have been used for this study.A measurement scale consisting of 20 items was prepared in order to collect data for the study at the conclusion of interviewing 8 music teachers. After having sught advice from an expert regarding the validity of the context, the music teachers were also consulted to solicit their opinion regarding the comprehensibility of it. A 5-point Likert scale has been employed to determine the degree of importance of the answers. Cronbach?s Alpha reliability of the measurement scale has been found to be 0,92. The scale has been applied with the permission (.jpeg) of the Ministry of National Education. The findings of the survey indicate that the music teachers do not perceive the principals as being supportive in the following ways: they do not supply musical instruments and technical equipment or a music classroom: they do not give priority to music lessons in regard overcoming poblems; they are not against giving a lesson different from music in the music lesson; and, they do not communicate the importance of lessons to the parents. Conversely, the teachers dı perceive the principals as being helpful and supportive in the following ways: they supply required instruments and equipment especially for social activities; they deal with the professional problems of teachers; they encourage teacher participation and involvement in decisions; they seek their advice and opinions; they support teachers to take roles in social activities; and they keep them informed about in-service education. However, the teachers remain doubtful that principals: (a) see the lessons as fundamental; (b) help students to be guided vocationally, (c) communicate the importance of lessons to the students, (d) solve the professional problems of the teachers, reward the social activities; and, (f) encourage them to take part in in-service education.The opinions of the music teachers participating in this survey have been determined to be unaffected by parameters such as age, gender and seniority. Conclusions and suggestions used herein were developed according to the educational leadership theory.Key WordsEducational leadership, management, music lesson, music making, music teacher, school principal.
Collections