Müzik eğitimi öğretmenliği anabilim dalı 3. sınıf öğrencilerinin ses müziği yapıtlarını yorumlamada müzik biçimleri dersine ait kazanımlarını kullanabilme durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı 3. sınıf öğrencilerinin, ses (vokal) müziği yapıtlarını yorumlamalarında müzik biçimleri kazanımlarından yararlanıp yararlanmadıklarını ortaya çıkarmayı amaçlayan yarı deneysel bir araştırmadır. Çalışmaya 3. sınıf öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilmiş üç erkek, 12 kız olmak üzere 15 öğrenci katılmıştır. Uzman görüşleri alınarak seçilmiş olan üç şan yapıtı, piyano eşlikli olarak 3. sınıfın ilk yarıyılı sonunda ve müzik biçimleri dersinin bitişi olan 2. yarıyılı sonunda, çalışma grubundaki her birey tarafından yorumlanarak performanslar video aracılığı ile ses ve görüntü kaydına alınmıştır. Elde edilen ön test son test (test ve tekrar test) kayıtları uzman görüşleri alınarak oluşturulmuş olan performans değerlendirme formuna göre değerlendirilmiştir.Veriler SPSS 15.0 (Statistical Package for the Social Sciences 15.0) programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; Wilcoxon İşaretli Sıra Testleri kullanılmıştır. Değerlendirme formunun güvenirlik ve geçerliği için uzmanlar arası uyum analizi yapılmış, bu analiz için Mann Whitney U testi ve Fleisss in Kappa Katsayısı kullanılmıştır. Buna göre değerlendirmeler arasında anlamlı fark olmadığı ve değerlendirmeciler arasında uyum olduğu görülmüştür. Tüm testler için istatistiksel anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır.Elde edilen bulgulara göre öğrenciler, müzik biçimleri dersini aldıktan sonra, ses müziği yapıtlarını yorumlarken motif ve cümleleri göz önünde bulundurarak seslendirmede olumlu yönde gelişme göstermiştir. Ayrıca öğrenciler motif ve cümlelerle nüans terimlerini birlikte kullanarak seslendirme durumunda olumlu yönde gelişme göstermiştir. Öğrencilerin, yapıtlardaki biçim öğelerinin anlaşılarak seslendirilmesinde, piyano eşliğinden faydalanma durumunda bir gelişme göstermediği görülmüştür. Araştırmanın genel ortalama puanlarına bakıldığında; son test genel puan ortalamasının ön test genel puan ortalamasına göre anlamlı derecede yüksek olduğu, öğrencilerin ses müziği yapıtlarını yorumlamada müzik biçimleri dersine ait kazanımlarını kullanabilme oranında % 10.2 değerinde bir artış gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. This present research is a quasi experimental study aiming at discovering whether the sophisters enrolled to Mehmet Akif Ersoy University, Music Teacher Education Programme of Fine Arts Education Department within the Faculty of Education benefit from the achievements of Music Structures for interpreting Vocal Music works. A 15-sophister group consisting of randomly chosen 3 male and 12 female students was included in the study. Three vocal compositions elected on expert advice were interpreted individually by each member of the study group accompanied by the piano, both at the end of the fall semester of the third year and at the end of the spring semester signifying the cessation of music structures course and every single performance was recorded in both audio and video formats through the instrument of a camcorder. The results attained from pre-test/post-test (testing and retesting) records were evaluated in accordance with the performance evaluation sheet designed pursuant to experts? advice.The data was analyzed through the instrument of SPSS 15.0 (Statistical Package for the Social Sciences 15.0) program. Wilcoxon Signed Rank Tests were made use of within the process of data analysis. For the reliability and validation of the evaluation sheet, a compatibility analysis was performed among the experts and Mann Whitney U Test together with Fleiss?s Kappa Coefficient was used for the mentioned analysis. Accordingly, it was seen that there were no significant differences between the evaluations and that there was concordance among the evaluators. The statistical significance level for all the tests was taken as .05.Findings acquired facilitated to conclude that upon receiving music structures course, students made progress in interpreting vocal music works taking the motive phrases into consideration. Another progress by the students was vocalizing the motive phrases together with nuance terms. It was deduced that there were no developments in students? vocalizing the structural elements comprehendingly and making use of piano accompaniments. Considering the general point averages of the research, it was seen that the general point average of the post-test was significantly high when compared to the general point average of the pre-test and the students? availability ratio of the achievements in the course music structures for interpreting vocal music works displayed an increase of %10.2.
Collections