İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıflarda görev yapan öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime ilişkin görüşlerinin ve bilgisayar öz-yeterlik algılarının incelenmesi (Burdur ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflarda görev yapan öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime ilişkin görüşleri ve bilgisayar öz-yeterlik algıları incelenmiştir. Araştırmanın verileri Burdur il ve ilçe merkezlerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 52 ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıflarında görev yapan 380 öğretmene uygulanan veri toplama araçları ile elde edilmiştir. Veri toplama aracında kişisel bilgi formu ile Arslan (1996) tarafından geliştirilen bilgisayar destekli eğitime ilişkin görüşleri toplamaya yönelik anket ve Aşkar ve Umay (2001) tarafından geliştirilen ?Bilgisayara İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmanın tüm istatistiksel analizleri ?SPSS 16.0 for Windows? paket programı kullanılarak yapılmıştır. Öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde hesaplamalarından, öğretmenlerin bilgisayar öz-yeterlik algılarının ortaya konulmasında ise; bağımsız iki grup ortalamalarının karşılaştırılmasında ?t-Testi?, ikiden fazla grubun karşılaştırılmasında ?Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)? çözümlemelerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime ilişkin görüşlerinin genel anlamda olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin bilgisayar öz-yeterlik algılarının orta düzeyde olduğu, bilgisayar öz-yeterlik algılarının cinsiyet, branş ve bilgisayar kullanım deneyimlerine göre anlamlı bir fark gösterdiği, mesleki deneyim ve bilgisayar kullanmayı öğrenme yollarına göre anlamlı bir fark göstermediği saptanmıştır. With this research, the views of teachers, teaching 6th, 7th and 8th grades in primary schools, about computer-assisted education and perception of self efficiency on computer usage have been examined. Data of the reseach have been gathered via the data collection tools, applied to 380 teachers working in the 6, 7, and 8. classes of 52 primary schools affiliated to National Education Deputy in Burdur and its central towns. As data collection tools, a personal information form, a questionaire for gathering views about computer-assisted education and a scale of percetion of self-efficiency on computer usage, improved by Aşkar and Umay (2001) have been used.All the statistical analyis of reseach have been done via ?SPSS 16.0 for Windows? program. Frequency and percentage calculations were used while the views about computer-assisted education were being determined. In revealing the teachers perception of self efficency on computer usage, t-test has been used to compare means of two independent groups and one-way analysis of variance (ANOVA) has been benefited in comparing two or more groups.According to the research results, teachers' views about the computer-assisted education is determined to be generally opposite. It is confirmed that the teachers perception of self-efficiency on computer usage is in a medium level and that their perceptions of self-efficiency on computer usage show a meaningful difference regarding their gender, branch and their experience of computer usage, but do not show any meaningful difference considering their learning ways of computer usage.
Collections