Müzik eğitimi öğretmenliği anabilim dalı 4. Sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Müzik Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerini çeşitli değişkenler açısından (yaş, cinsiyet, üniversiteye başlamadan önce yaşadıkları yerler, anne-baba eğitim düzeyleri, gazete okuma sıklığı, günlük televizyon izleme süresi, anne-baba tutumları) incelemek amacıyla hazırlanmıştır.Amaç doğrultusunda hazırlanan ?Kişisel Bilgi Formu? ve ?The Critical Thinking Dispositions Inventory ? CCTDI? Türkiye uyarlaması olan ?California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ? CCTDI-T? anketi; 2009?2010 akademik yılı bahar yarıyılında Türkiye'de eğitim öğretim veren on ayrı Müzik Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır (N: 240).Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında, SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences 17.0) programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde; tanımlayıcı istatistiksel metotları (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Hipotez testlerinin analizinde ise One-Way ANOVA (Tek-Yönlü Varyans Analizi) testi kullanılmıştır. Ölçeğin bu çalışma için güvenilirliği .86 olarak hesaplanmış ve anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır.Elde edilen bulgular; Müzik Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin; yaş, cinsiyet, üniversiteye başlamadan önce yaşadıkları yerler, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, günlük televizyon izleme süresi, anne tutumu ve baba tutumuna göre anlamlı bir fark göstermediğini; gazete okuma sıklığına göre ise anlamlı bir fark gösterdiğini ortaya koymuştur.Anahtar Sözcükler: Düşünme, eleştiri, eleştirel düşünme, müzik eğitimi, müzik eğitimi öğretmenliği The purpose of the study was to investigate the critical thinking tendencies of senior year undergraduate students in Music Education Departments from different variables, such as age, gender, places they lived before registering at the university, their parents? level of education, how frequently they read newspapers, time daily spent watching television, and attitudes of their parents.The survey that came into being through the ?Personal Information Form?, which was in line with the previously mentioned objective and ?The Critical Thinking Dispositions Inventory ? CCTDI-T?; the modified version of ?The Critical Thinking Dispositions Inventory ? CCTDI? for Turkey, was conducted on senior year undergraduate students who were studying in Music Education Departments in ten different universities in Turkey (N: 240).The data acquired was analyzed by SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences 17.0). Descriptive statistical methods (frequency, percentage, mean average, standard deviation) were used in the process of data evaluation. As for hypothesis testing; the One-Way ANOVA (One-Way Analysis of Variance) test was used. The reliability of the scale for this study was calculated as .86, and the significance level was taken as .05.Findings indicated that critical thinking tendencies of senior year undergraduate students is not related to their age, gender, the places they lived before registering at the university, their parents? level of education, their daily time spent watching television, and their parents? attitudes. However, it was determined that the frequency of which the students read newspaper was closely related to critical thinking tendencies.Key Words: Criticism, critical thinking, music education, music education teaching, thinking
Collections