Görsel sanatlar dersi alan öğrencilerin akademik başarılarının sosyo-kültürel özellikler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arastırmada; 2010?2011 eğitim ? öğretim yılında, Isparta ilinde bulunan MilliPiyango Anadolu Lisesi, Mustafa Kaçıkoç Anadolu Lisesi ve Sehit Ali ?hsanKalmaz Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören, ortaöğretim 10. sınıf düzeyinde görselsanatlar eğitimi alan ve almayan öğrencilerin sosyo-kültürel özellikler açısındanakademik basarıları arasındaki farklılıklar belirlenerek değerlendirilmeyeçalısılmıstır.Bu arastırma; Isparta il merkezinde öğrenim gören ortaöğretim 10. sınıf, Anadolulisesi öğrencilerine uygulanmıstır. Isparta il merkezinde, seçmeli ders olarakverilen görsel sanatlar dersi alan ve almayan toplam 293 öğrenci üzerindeyapılmıstır.Verilerin toplanması için, uzman görüsü alınarak anket olusturulmus; elde edilenveriler SPSS programında analiz edilerek, bulgular t-testi ve ?ki yönlü ANOVAkullanılarak tablolara aktarılmıstır. Anket çalısması ile öğrencilerin sosyo-kültürelözelliklerinin ortaya konulması amaçlanmıstır.Çalısma sonucunda görsel sanatlar eğitimi dersi almayanların basarının( =75,06), görsel sanatlar eğitimi dersi alanların ise basarı ortalamalarının( =74,53) olduğu belirlenmistir. Görsel sanatlar eğitimi dersi alan öğrenciler ilegörsel sanatlar eğitimi dersi almayan öğrencilerin akademik basarıları arasındaanlamlı bir fark görülmemektedir. Çalısmanın anket kısmında ise öğrencilerin,cinsiyetleri, doğum yerleri, anne- baba eğitim durumları, aile gelirleri, ne sıklıklagazete aldıkları ve ne sıklıkla sinemaya gittikleriyle ilgili sorular sorulmustur.Anket sonuçlarına göre sadece doğum yerlerine göre anlamlı bir farklılıkgörülmüstür. Görsel sanatlar eğitimi dersi alan öğrencilerden köyde doğanlarınortalama basarı puanları ( =68,46) iken, almayan öğrencilerin ortalama basarıpuanları ise ( =81,04) olduğu, kasabada doğan görsel sanatlar eğitimi dersi alanöğrencilerin ortalama basarı puanları ( =81,93) iken, almayan öğrencilerinortalama basarı puanları ise ( =69,18) olduğu görülmektedir. Buna göre görselsanatlar eğitimi alan öğrencilerden kasabada doğanların daha basarılı olduğu,görsel sanatlar eğitimi alamayan öğrencilerden ise köyde doğanların dahabasarılı olduğu söylenebilir. In this research, tried to be evaluated by determining the differences betweenacademic achievements according to socio-cultural features who studying in MilliPiyango High School, Mustafa Kaçıkoç High School and Sehit Ali ?hsan KalmazHigh School students studied and not visual arts at 10th grade in 2010-2011academic year.This research was applied to 10th grade Anadolu High School students arestudying in the city center of Isparta. Research was performed on 293 studentsstudied and not visual arts course as electives.For collecting data, the survey was created based on expert opinion; the obtaineddata from surveys analyzed and transferred using SPSS Software, t-test and twowayANOVA. The survey was aimed to put out the students' socio-culturalcharacteristics.Working as a result, the average achievement of visual arts education coursewho have not yet 1, the achievement the fields of visual arts education courseaverages were determined to be 2. There is not seen a significant differencebetween students? academic achievements that taking and not taking visual artseducation. In the survey part of the study following questions were asked to thestudents, gender, place of birth, the educational status of parents, family income,how often they buy newspaper and went to the movies. According to surveyresults was observed only a significant difference according to place of birth ofstudents. The average success score of students who were born in the villageand took visual arts course was 3, the average achievement score of studentswere born in the village but in visual arts education lesson has not determined as4. The average success score of students who were born in the town and tookvisual arts course was 5, the average achievement score of students were bornin the village but in visual arts education lesson has not determined as 6. As aresult, the visual arts students are trained, and was born in village said to bemore successful than students who were born in the village. In addition to visualarts students who have not received training, the students born in the village saidto be more successful than students who were born in town.
Collections