Türkçe dersi öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygunluğu (ilköğretim 4. sınıf)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma ve Öğretmen Kılavuz Kitaplarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygunluğu incelenmiştir.Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temsil edecek ölçütler ve ölçütlerin kitaplarda nasıl tespit edileceğine dair özellikler kaynak taraması sonucunda hazır olarak alınmıştır. Çalışma öncesinde araştırmacıdan izin alınmış, ilköğretim 4. sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma ve Öğretmen Kılavuz kitapları temin edilerek doküman incelemesi yapılmıştır. Bu ölçütlerin kitaplarda bulunan 8 temaya göre frekans yüzdeleri hesaplanmıştır.Bulgular ilköğretim 4.sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabı'nda ön bilgileri ortaya çıkarıcı; Öğretmen Kılavuz Kitabı'nda ise çoklu bakış açılarına dönük uygulamalara daha fazla rastlandığını göstermiştir. İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabı'nda ve Öğretmen Kılavuz Kitabı'nda problem çözme becerisine yönelik ölçütlerin yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen kılavuz kitabının farklı etkinlikler sunarak öğrenci ve öğreticilere etkinliklerle ilgili seçme şansı verdiği söylenebilir. Öğrenci çalışma kitabının öğrencileri araştırmaya sevk edici ve üst düzey düşünme becerisine yönlendirecek etkinlikler bakımından yeterli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Bu sonuçlar ışığında İlköğretim 4. Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitabı'nın yapılandırmacı yaklaşıma uygunluğunu sağlamak için üst düzey düşünme becerilerine yönelik etkinliklere daha çok yer vermesi gerekliliği söylenebilir. Ayrıca, etkinliklerin çeşitlilik göstermesi, süreç değerlendirme ağırlıklı ölçme değerlendirme teknikleri ile zenginleştirilmesi ve öğrenenlerin gerçek yaşam durumlarını temsil edecek problem durumlarıyla karşılaşmalarını sağlayacak şekilde geliştirilmesi önerilebilir.Anahtar Sözcükler: İlköğretim (1-5) Türkçe Dersi Programı, Öğrenci Çalışma Kitabı, Öğretmen Kılavuz Kitabı, Yapılandırmacı Yaklaşım. In this study, compliance of primary school 4th grade Turkish Lesson Student Workbook and Teacher's Reference Books were examined according to constructivist learning approach.Criterias were obtained by literature review that represent the constructivist learning approach and features about how to detect the criteria in books. With the permission of the referenced researcher beforehand, 4th Grade Student Workbook and Teacher's Reference Books has been accessed and the documents are analyzed. According to each of 8 themes listed in these books, frequencies and percentages of the criteria has been measured.As a result, it may be stated that the applications reminding pre-knowledge in Student Workbook and multiple intelligence applications in Teacher's Reference Books are mostly detected. The criteria that has the lowest percentage of appearance in both Student Workbook and Teacher's Reference Book gives options to choose for students and educators.It may be reached up that Student Workbook is unable to consist the activities that promote searching and upper-level thinking skills.According to these results it is suggested that to comply with the constructivist learning approach Student Workbook and Teachers Reference Book need to consist more activities leading to upper-level thinking skills, learning assesments that provides the learners with the problematic situations that represent real life events, the evaluation techniques based on process evaluation and a wide variety of activities.Keywords: Constructivist Approach, Students Wokbook, Teachers Reference Book, Turkish Lesson Program
Collections