İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde aktif öğrenme teknikleri ile zenginleştirilmiş öğretimin öğrencinin akademik başarıları ve tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersi Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi öğretiminde aktif öğrenme teknikleri ile zenginleştirilmiş öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisini incelemektir. Araştırmanın evrenini Burdur il merkezinde öğrenim gören tüm 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Burdur ili merkez ilçesi, TOBB ve Özboyacı ilköğretim okullarında öğrenim gören 121 5. sınıf öğrencisi olu?turmaktadır. Her okuldan ikişer sınıf ve bu sınıflardan biri rastgele deney grubu diğeri de kontrol grubu olarak seçilmiştir. Fen ve teknoloji dersinde, Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi boyunca, deney grubuna (60 öğrenci) aktif öğrenme teknikleri, kontrol grubuna (61 öğrenci) ise geleneksel yaklaşım uygulanmıştır. Çalışma tüm gruplarda ortalama dört hafta sürmüştür. Araştırmada, ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmı?tır. Ölçüm aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen, başarı testi ve fen tutum ölçeği kullanılmıştır. Ölçüm araçlarının geçerlik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Ölçüm araçları uygulama öncesi öntest ve uygulama sonrası sontest olmak üzere tüm gruplara uygulanmıştır. Araştırma boyunca toplanan verilerin nicel analizi için SPSS 19 paket programı kullanılmıştır. Çalışmanın hipotezlerini test etmek için, MANCOVA (kovaryans analizi) ve devamında ANCOVA (çok değişkenli kovaryans analizi) analizleri gerçekleştirilmiştir. Ara?tırma sonuçları, öğrencilerin karne notu ve ön tutum notları kontrol edildiğinde, aktif öğrenme teknikleri ile zenginleştirilmiş öğretimin öğrencilerin Yaşamımızdaki Elektrik ünitesindeki akademik başarı ve üniteye yönelik tutumları üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermiştir.Anahtar kelimeler: Akademik Ba?arı, Tutum, Fen ve Teknoloji, Aktif Öğrenme Teknikleri. The purpose of this study was to investigate the effect of teaching enriched with active learning techniques on 5th grade students? academic achievement in and attitudes towards Electricity in our Daily Life unit. The population of the study consists of all 5th grade students studying at the center of Burdur. The sample of the study consists of 121 5th grade students studying in TOBB and Özboyacı elementary schools in city center of Burdur. Two classes from each school, one experimental group and the other is control group, were chosen randomly. In experimental group (60 students), the unit of ?Electricity in our Daily Life? was studied via the teaching enriched with active learning techniques and in control group (61 students) the same unit was studied via traditional instruction. The treatment continued approximately four weeks in all groups. In this study, quasi experimental design was used. As measuring tools, an achievement test and an attitude scale was developed and they were administered to all groups as pre and post-tests. The data obtained from the administration of post and pre-tests were analyzed via SPSS 19 packed program. To test the hypotheses, the tests of MANCOVA and follow up ANCOVA were used. The results denoted that when students? term grades and pre-attitude scores were controlled, the teaching enriched with active learning techniques affected students? achievement in and attitudes toward Electricity in our Daily Life unit.
Collections