Sağlık hizmeti kullanıcılarının hastanelerle ilgili kurumsal imaj algılarını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde işletmeler arasında rekabet gittikçe artmaktadır. İyi bir imaja sahip olmak işletmeleri daha tercih edilebilir kılmaktadır. Bu nedenle son zamanlarda işletmeler kurumsal imajlarını geliştirmek için çaba sarfetmektedir.Sağlık hizmeti kullanıcılarının hastanelerle ilgili kurumsal imaj faktörlerinin neler olduğunu, hangi faktörlerin diğerlerinden daha önemli olduğunu bilmek, hastaneler açısından büyük önem taşımaktadır. Çünkü her kurum gibi hastaneler de hedef kitleleri nezdinde iyi bir kurumsal imaja sahip olmak istemektedir.Bu araştırmanın amacı, sağlık hizmeti kullanıcılarının hastanelerle ilgili kurumsal imaj algılarını etkileyen faktörleri tespit etmektir. Araştırma Mayıs – Haziran 2015 tarihleri arasında Burdur İl merkezinde yapılmıştır. Araştırmada 484 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntem olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Tek Yönlü (One way) Anova testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sağlık hizmeti kullanıcılarının hastanelere dair kurumsal imaj algılarını en çok etkileyen faktörlerin; kuruma güven, hastane çalışanlarının özel ilgisi ve nazikliği, personele güven, erişilebilirlik ve nitelikli hizmet çeşitliliği ile hastane konforu gibi faktörler olduğu tespit edilmiştir. Belirlenen bu faktörler doğrultusunda hastanelerin kendilerini geliştirmeleri kurumsal imajlarını olumlu yönde etkileyecektir.Anahtar Kelimeler: İmaj, Kurumsal İmaj, Hastane Today, competition between businesses is increasing. Having a good image makes the businesses more preferable. For this reason businesses make an effort to increase corporate image recently.Knowing what are medical service users' factors of corporate image about hospitals, which factors are more important than others, have great importance from the point of hospitals. Because as every institution, hospitals are also want to have a good corporate image at their intended population.The purpose of this study is to determine factors that affecting perception of corporate image of medical service users about hospital. This study has done in Burdur City center between the dates May- June 2015. In research, questionnaire was administered to 484 people. Data obtained from research have analyzed as using SPSS 22.0 program. In evaluating data as descriptive statistics method number, percentage, ratio, standard deviation are used. In comparison quantitative continuous data between two independent samples, t-test and comparison quantitative continuous data between more than two independent samples One way Anova test are used.As a result of study, the most affecting factors of medical service users' corporate image about hospital are determined like factors confidence to institution, particular interest and politeness of hospital staff members, confidence to staff, accessibility and variety of qualified service and comfort of hospital. Improving themselves of hospitals in the direction of determined these factors will affect their corporate image positively.Key Words: Image, Corporate Image, Hospital
Collections