Siyasi pazarlama faaliyetlerinin seçmen davranışları açısından önemine yönelik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde pazarlama yöntemlerinin siyasî mecrada da uygulanmaya başlaması ile birlikte siyasî pazarlama kavramı, seçmenlere (hedef kitleye) ulaşma noktasında etkili bir çözüm önerisi olarak ortaya çıkmaya başlamıştır. Araştırmanın amacı, siyasî pazarlama faaliyetlerinin tıpkı ticarî pazarlamada olduğu gibi hedef kitle tarafından ne kadar önemsendiği noktasında bilimsel çıkarımlara ulaşmaktır. Bu çalışmada kaynak taramasına dayalı olarak 7 Haziran 2015 seçimlerinde Burdur milletvekili adayları ile yüz yüze görüşme (mülakat) yöntemi kullanılmıştır. Adayların gözlem ve tecrübelerinden elde edilen bulgulara göre Burdur özelinde yürütülen siyasî pazarlama faaliyetlerine seçmenlerin duyarlı oldukları gözlemlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre özellikle yeni nesil internet medyası reklamlarının geleneksel reklamlara göre seçmenleri daha çok etkilediği kanaati oluşmaktadır. Siyasî rekabet ortamında kararsız seçmene görsel ve gerçekçi reklamlarla hitap etme ihtiyacının olduğu anlaşılmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulardan en önemlisi kararsız seçmenleri etkilemek isteyen siyasî partilerin öncelikli gündemlerinin ekonomi olması; ama diğer konuları da ihmal etmemeleri gerektiğidir.Ayrıca siyasî pazarlama faaliyetlerinin bir diğer önemi de seçmenlerin hangi partiye oy vereceğinden ziyade sandığa gidip gitmeme (katılım) yönünde etkili olmasıdır. Yapılan mülakatlarda adayların büyük bir çoğunluğun seçmen tepkilerinin olumlu olduğunu belirtmeleri seçimlere ciddi bir katılım olacağı düşüncesini güçlendirmektedir. Seçimlerden sonra yüksek seçim kurulunun açıkladığı resmi sonuçlarda katılım oranlarının %90'lara ulaşması da bu durumu desteklemektedir. Bu araştırmada siyasî pazarlama faaliyetlerinin hedef kitle seçmen tercihleri açısından önemi incelenmiştir. Burdur ili ile sınırlı olan bu çalışmanın, başka bir ilde yahut ülke genelinde yapılacak diğer çalışmalara yol gösterici olması beklenmektedir.Anahtar Kelimeler: Siyasal Pazarlama, Seçmen Davranışları, Pazarlama Karmasının Siyasi Tezahürü, Pazarlamada 4P With the implication of marketing methods in political field nowadays, notion of political marketing has started to become an effective solution suggestion in terms of reaching voters (target group). Purpose of this research is to determine whether the political marketing activities are taken care of by target group (voters) like commercial marketing, by means of scientific methods.In this study, interview method has been used based on literature review. The interview has been conducted by means of face-to-face techniques with the candidates to become a member of the parliament of Turkey from Burdur in the election of 7th June 2015. According to the findings gathered from the observations and experiences of the candidates, it has been determined that the voters are sensitive to political marketing activities applied in Burdur. As a result of the findings, it has been observed that especially the campaigns in new generation internet media affect the voters' opinions more than the traditional campaign methods. It has been understood that it is required that hesitant/instable voters be targeted by means of visual and realistic campaigns in the political competition environment. The most important one among the findings obtained from this research is that the primary agenda of political parties desiring to affect instable voters should take care economics without disregarding the other issues. In addition, another importance of political marketing activities is that it is effective in terms of convincing voters whether they should cast a ballot or not rather than to determine which party they vote for. The fact that the most of the candidates stated that the responses of voters were affirmative has strengthened the opinion about that the participation rate to the election would be seriously high. The declaration of Supreme Election Board after the election about that the official participation rate was 90 percent has proved the opinion. In this research, the importance of political marketing activities in terms of voters' preferences has been examined. It is expected that this research which was limited to Burdur would be a loadstar for other researches in other cities or nation-wide.Key Words: Political Marketing, Voters' Behavior, Political Result of Marketing Mix, The Four Ps of Marketing
Collections