Toplumsal kültürün kadın girişimci türleri üzerine etkisi: Batı Akdeniz kadın girişimcileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Girişimcilik alanında son yıllarda meydana gelen en önemli değişimlerden birisi de kadın girişimcilerin sayısındaki artıştır. Sosyal hayatta aktif olarak rol alan kadınların sayısı arttıkça buna paralel olarak kadın girişimcilerin ekonomideki etkisi de artmaktadır. Kadın girişimciliğin yaygınlaşmasının ekonomik açısından önemi göz önünde bulundurulduğunda, kadın girişimciliğini teşvik edecek önlemlerin alınmasının gerekliliği de ortaya çıkmaktadır. Bu itibarla kadın girişimcilerin daha etkin şekilde desteklenebilmesi amacıyla toplumumuzda var olan toplumsal kültürün kadın girişimciliğini nasıl etkilediğinin araştırılması önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu hususlar göz önünde bulundurularak yapılmış olan çalışmada, toplumsal kültür boyutları ile kadın girişimcilik türleri arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışmanın amacı, sahip olunan toplumsal kültür özelliklerinin kadın girişimci tipleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatür incelenerek değişkenler arasındaki ilişkiyi gösteren bir model oluşturulmuştur. Oluşturulan bu modeli test etmek amacıyla, Batı Akdeniz Bölgesi'nde (Burdur, Isparta ve Antalya) faaliyet gösteren ve Ticaret Odası'na kayıtlı olan kadın girişimcilerden anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programında T-testi, ANOVA, Korelasyon ve Regresyon yöntemleri kullanılarak analiz edilmiş ve hipotezler sınanmıştır. Analiz sonucuna göre yüksek belirsizlikten kaçınma ve erillik toplumsal kültür boyutları yenilikçi ve feminist kadın girişimciliğini anlamlı fakat negatif yönde etkilemektedir. Toplulukçuluk kültür boyutu ise yalnızca geleneksel-evcimen kadın girişimciliğini anlamlı ve pozitif yönde etkilemektedir. Elde edilen bulgular ışığında Türk kültürünün sahip olduğu değerlerin girişimcilik faaliyetlerini destekleyici zemin oluşturmamasından dolayı Batı Akdeniz'de yenilikçi kadın girişimci tipinin egemen olmadığı onun yerine geleneksel ve evcimen kadın girişimci tipinin daha baskın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Toplumsal Kültür, Kadın Girişimciliği, Yapısal Eşitlik One of the most important changes in the field of entrepreneurship that has taken place in recent years is the increase in the number of female entrepreneurs. As the number of women, actively taking part in social life increases, in parallel with this, the effect of women entrepreneurs on the economy increases. When the proliferation of women's entrepreneurship is taken into account in terms of economy, it also becomes necessary to take measures to encourage women's entrepreneurship. In this respect, it is important to investigate how national culture in our society affect female entrepreneurship in order to support women entrepreneurs more effectively.In this study, the relationship between national cultural dimensions and female entrepreneurship types is examined. The aim of the study is to determine the influence of the possessed national culture characteristics on female entrepreneurial types. For this purpose, a model has been established by examining the related literature. In order to test this model, data were collected from the women entrepreneurs in the Western Mediterranean Region (Burdur, Isparta and Antalya) registered in the Chamber of Commerce by questionnaire. The obtained data were analysed using the T-test, ANOVA, Correlation and Regression methods in the SPSS 21.0 package program and the hypotheses were tested.According to the analysis result; high uncertainty avoidance and masculinity national cultural dimensions influence innovative and feminist women entrepreneurship significantly in negative way. The collectivism culture dimension only affects traditional-domestic women entrepreneurship significantly in positive way. The fact that the values of Turkish culture in the obtained findings do not support the entrepreneurial activities, it has been concluded that traditional and domestic woman entrepreneur type became dominant instead of the innovative woman entrepreneur type in Western Mediterranean Region. Key Words: National Culture, Woman Entrepreneurship, Structural Equation
Collections