Sualtı dalış turizmi paydaşları ile İzmir sualtı dalış turizmine yönelik bir swot analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Doğayı tanıma ve karşı koyma isteği, gizemliliğin çekiciliği, ekonomik ve ticari nedenlerle birleştiği zaman insanoğlu sualtı dünyasını keşfetmek istemiştir. Dalış turizmi pahalı bir ilgi alanıdır. Bu pahalılığı oluşturan, kullanılan ekipmanlar, dalış yerlerinin özelliği ve çeşitliliğidir. Türkiye'nin uygun iklimi sayesinde 4 mevsim dalış yapılabilmesi büyük bir olanaktır. İsmi ünlü batıkları, zengin sualtı güzellikleri, dalış sporu yapan insanların ilgisini çekmektedir. Sualtı dünyası çok çeşitli olan Türkiye, batıklar, kanyonlar, mağaralar, resifler, tüneller, uçaklar ve sualtı fauna ve flora çeşitliliğinden dolayı gizemli ve önemli bir dalış merkezi olmuştur. Bir senede 10 milyon Avrupalı turistin dalış için Mısır'a gittiğini akın ettiğini düşünürsek bu ilginin son derece önemli bir potansiyel olduğunu görürüz. Turizm amaçlı sportif faaliyetlerden olan donanımlı dalış sporu alternatif turizm faaliyetleri arasında önemli bir yere sahiptir.Bu çalışmada, dalış turizminin Türkiye'deki gelişimine kısaca değinilmiş ; Türkiye'de ve İzmir'de dalış noktaları araştırılmıştır. Paydaş kavramı ele alınmış ve İzmir'deki turizm paydaşları belirlenmiştir. İzmir'deki dalış merkezleri hakkında bilgi edinilmiştir. Çalışmanın amacı İzmir'in dalış turizmi açısından potansiyelini gözler önüne sermektir. Bu amaçla, araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda İzmir'de bulunan kamu ve özel kurumlardaki 50 adet yönetim kurulu üyesi, dalış eğitmeni, araştırmacı, işletme sahibi görevlisi ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Bu araştırmada katılımcı görüşleri doğrultusunda Sualtı Turizm paydaşları ile İzmir Dalış Turizmine yönelik bir SWOT analizi yaparak, belirtilen güçlü, zayıf yönler, fırsat ve tehditlerin tarama listeleri oluşturmuştur. Yapılan içerik analizi sonucunda ilin turizm açısından en güçlü 3 yönü; ilde uygun iklim, doğal kaynaklar, denize olan sevgi, en zayıf 3 yönü; ilin yatırım yetersizliği, tanıtım eksikliği, lojistiğin sıfır olması, en önemli sahip olduğu 3 fırsatı; sualtı güzellikleri keşfetme isteği, tropik zenginlik, dalış merkezlerinin sayısının artması, en büyük 3 tehdit unsuru ise son zamanlar yaşanan terör olayları, dalış noktalarında avcılığın yasaklanmaması ve insanların bilinçsizliği gösterilmiştir.Yapılan SWOT analizine göre, İzmir'de sualtı dalış turizmi açısından yatırım, tanıtım, lojistik, ulaşım, fuar ve dergi yetersizliği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler : İzmir, Sualtı Dalış Turizmi, SWOT When the desire to recognize and resist nature, the attraction of mystery, economic and commercial reasons are combined, mankind wants to discover the underwater world. Diving tourism is an expensive area of interest. The reason that make upof this expense is the equipment used, nature and diversity of the dive sites. It is a great opportunity to have four seasons diving thanks to Turkey's favorable climate. The name of famous wrecks, rich underwater beauties attract the attention of diving sports people.The underwater world has become a mysterious and important dive center due to the diversity of Turkey's wrecks, canyons, caves, reefs, tunnels, planes and underwater fauna and flora. If we think that ten million European tourists go to Egypt for diving in a year, we can see that this interest is a very important potential. Equipped diving sports which is one of the sportive activities for tourism has an important place among alternative tourism activities.In this study, In turkey the development of diving tourism is briefly mentioned; diving points were investigated in Turkey and in İzmir. The concept of stakeholder was addressed and tourism stakeholders in Izmir were identified. Information about diving centers in Izmir has been obtained.The aim of this study is to show the potential of İzmir in terms of diving tourism. For this purpose, semi-structured interview technique was used in the research. In this context, face-to-face interviews were held with 50 board members, dive instructors, researchers and business owners in public and private institutions in Izmir. In this research, in the direction of participant opinions, a SWOT analysis for İzmir Diving Tourism with Underwater Tourism stakeholders was conducted and the screening lists of the identified strengths, weaknesses, opportunities and threats were obtained. As a result of the content analysis, the three most powerful aspects of the provience in terms of tourism are; The appropriate climate on the coast, natural resources, love to the sea, the weakest 3 directions; Lack of investment, lack of publicity, lack of logistics, 3 most important possibilities; The desire to explore underwater beauties, tropical wealth, the increase in the number of diving centers, 3 the biggest threats are the recent terrorist incidents, the prohibition of hunting at diving points and the unconsciousness of people.According to the SWOT analysis, underwater diving tourism in İzmir was the result of investment, promotion, logistics, transportation, fair and magazine inadequacy.Keywords: Izmir, Diving Tour, SWOT
Collections