Spor pazarlaması ve sponsorluk: Beşiktaş Jimnastik Kulübü ve Vodafone sponsorluk ilişkisinde taraftarların tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde kurumlar oluşan zorlu rekabet şartlarından dolayı geleneksel yöntemler dışında yeni arayışlar içerisindedir. Sponsorluk bu yöntemlerden biridir. Son yıllarda kurumlar tarafından sponsorluğa yapılan yatırımlar büyük bir hızla artmaktadır. Spor sponsorluğu ise sponsorluk çeşitleri arasında en büyük paya sahip alandır. Bu sebeple günümüzde spor pazarlaması ve spor sponsorluğu ile ilgili akademik çalışmalarda da artış görülmektedir. Araştırmamızda spor pazarlaması ve spor sponsorluğu kavramları, tarihçeleri, amaçları ele alınmıştır. Pazarlama bileşenleri spor pazarlaması açısından açıklanmıştır. Araştırma yöntemi için anket yöntemi kullanılmıştır. Anket formunun ilk bölümünde `Katılımcıların spora ilgi düzeyi`, ikinci bölümünde `Spor sponsorluğu ile ilgili düşünceleri`, üçüncü bölümde ise `Taraftarların takımı ve ana sponsoru hakkında düşünceleri`, dördüncü bölümde ise `demografik bilgiler` ölçülmüştür. Araştırmamızda Beşiktaş taraftarlarının Beşiktaş Jimnastik Kulübü ana sponsoru Vodafone markasına bakış açıları ve bu sponsorluk anlaşmasının taraftarlar üzerindeki etkisi incelenmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgularda, spor sponsorluğu yapan kurumun taraftarlar üzerinde olumlu etkiler bıraktığı, o kurumun ürün ve hizmetlerine yönelim sağladığı ve taraftarların sponsor olan firmaya güven duydukları söylenebilir. Bu bağlamda çalışmamız, spor kulüplerine sponsorluk yapan firmaların Beşiktaş taraftarlarının bakış açılarını öğrenmeleri açısından değerlidir. Today companies are in search of new pursuits apart from traditional ways as a result of tough competitive environment. Sponsorship is one of these ways. These years, the amount invested money in sponsorship is rising dramatically. Sponsorship in sports has the highest pie among all sponsorship types. For this reason, there is an increase in the number of the academic studies on sports marketing and sports sponsorship. In our research, the terms sports marketing and sports sponsorship, their history and targets are addressed. Marketing components are explained in terms of sports marketing. As research technique survey is used. In the first part of the questionnaire, `the level of participants' interest in sports`, in the second part `their thoughts about sports sponsorship`, in the third part `Fans' ideas over their team and the main sponsor` and in the fourth part demographic information` were evaluated. In our study, we tried to determine the point of view of Besiktas fans towards Vodafone which is the main sponsor of Besiktas Gymnastic Club and the effect of this sponsorship agreement on the fans. In the light of the findings it can be said that the sponsor trademark had a positive impact on the fans and the sponsorship leaded the fans to the products and services of that firm and also the fans of that team trusted the sponsor company more. In this context, our study is significant for the sponsor firms to get an idea about Besiktas fans' attitude towards them.
Collections