Yaparak yazarak bilim öğrenmenin (YYBÖ) Genel Fizik Laboratuvarı-I dersinde öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Genel Fizik Laboratuarı I dersinde Yazarak Yaparak Bilim Öğrenme (YYBÖ) şablonu ve geleneksel laboratuar rapor formatı kullanımının öğretmen adaylarının başarıları ve bilimsel süreç becerileri arasında anlamlı düzeyde bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 1. sınıf öğretmen adaylarından, iki deney ve bir kontrol grubu olmak üzere toplam 90 kişi ile yürütülmüştür. Deney gruplarından birinde YYBÖ şablonu, diğer deney grubunda YYBÖ şablonu ile birlikte akran değerlendirilmesi kullanılırken, kontrol grubunda geleneksel laboratuar rapor formatı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının YYBÖ şablonlarının değerlendirilmesinde rubrik kullanılmıştır. Araştırma, haftada 2 ders saati olmak üzere toplam 26 ders saatini kapsayan sürede gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına başarı ve bilimsel süreç becerileri testi ön ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program) ve ITEMAN (Item and Analysis Program) programları ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda elde edilen sonuçlar şunlardır:?Deney ve kontrol grupları öğretmen adaylarının başarı son test puanları arasında deney grupları lehine anlamlı bir fark vardır.?Deney ve kontrol grupları öğretmen adaylarının başarı ön test-son test puanları arasında, son test puanı lehine anlamlı bir fark vardır.?Deney ve kontrol grupları öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri son test puanları arasında deney grupları lehine anlamlı bir fark vardır.?Deney ve kontrol grupları öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ön test-son test puanları arasında, deney gruplarında anlamlı bir fark varken, kontrol grubunda bir fark yoktur.?YYBÖ şablonu ile birlikte akran değerlendirmesi yapan grup ile sadece YYBÖ şablonunu kullanan grup arasında bilimsel süreç becerileri açısından anlamlı bir fark bulunmamaktadır.?YYBÖ şablonunun akran değerlendirmesi ile birlikte kullanımının öğretmen adaylarının deney puanlarını arttırmada daha etkili olduğu söylenebilir. This study has been carried out in General Physics Laboratory I lesson, to determine if there are any significant differences between teacher candidates? achievement and science process skills by using Science Writing Heuristic (SWH) template and traditional laboratory report format. Quasi experimental design has been used in the study. The research was conducted in the academic year 2010-2011, with 90 people of two experimental and one control groups who are first grade teacher candidates studying in the Department of Science Education in Mehmet Akif Ersoy University. In one of the experimental groups SWH was used, in the other peer review was used in accordance with SWH and in the control group traditional laboratuary report format was used. Rubric was used in the assessment of teacher candidates? SWH templates. The research was carried out in a total of 26 lessons covering 2 periods per week. Achievement and science process skills were implemented as pre and post-test to experimental and control groups. The data obtained from the research were analysed with SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program) ve ITEMAN (Item and Analysis Program) programs. The analysis results are as follows:?There is a significant difference between experimental and control groups teacher candidates? achievement post-test scores on behalf of experimental groups.?There is a significant difference between experimental and control groups teacher candidates? pre-test and post-test scores on behalf of post-test scores.?There is a significant difference between experimental and control groups teacher candidates? science process skills post-test scores on behalf of experimental groups.?Among the science process skills pre-test and post-test scores of experimental and control groups teacher candidates, though there is a significant difference in experimental groups, there is no difference in the control group.?There is no significant difference between group who used peer review together with SWH and group who used only SWH template in terms of science process skills.?Using SWH template together with peer review can be said to be more effective in improving teacher candidates' experiment scores.
Collections