Fen ve teknoloji öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim 8. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde ?Maddenin Yapısı ve Özellikleri? ünitesinin öğretiminde, kavram karikatürleri tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılında Antalya ili, Aksu ilçesi Rabiye Mehmet Ülger İlköğretim Okulu' nda öğrenim gören 32'si deney, 31'i kontrol grubu olmak üzere toplam 63 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada deney grubunda ?Maddenin Yapısı ve Özellikleri? ünitesi kavram karikatürü destekli yapılandırmacı öğretim yöntemleri ile işlenirken, kontrol grubunda ise yapılandırmacı öğretim yöntemleriyle işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 53 çoktan seçmeli sorudan oluşan bir başarı testi ve 41 maddeden oluşan bir tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program) ve ITEMAN (Item and Analysis Program) programları ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucu elde edilen bulgulara göre; Fen ve Teknoloji öğretiminde kavram karikatürü kullanımının deney ve kontrol grubunun akademik başarılarında anlamlı bir farklılık oluşturmazken, kız ve erkek öğrencilerin akademik başarılarında anlamlı bir farklılık oluşturmuştur. Deney grubu öğrencilerinin tutumlarının bilişsel ve duyuşsal boyutta orta düzeyin üzerinde, devinsel boyutta ise orta düzey civarında olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca kavram karikatürleri kız ve erkek öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal tutum boyutunda anlamlı bir farklılık oluştururken, devinsel tutum boyutunda anlamlı bir farklılık oluşturmamıştır. The aim of this study is to reveal the impact of the use of concept cartoons on students? academic success and their attitudes towards Science and technology course during the teaching of Structure of Matter and Its Properties unit in primary level grade 8 Science and Technology course. The study was conducted with 63 students of whom 32 in experimental group and 31 in the control group in the province of Antalya, Aksu district, in Rabiye-Mehmet Ulger Primary School during 2010-2011 academic year. In the Study, while the `Structure of Matter and Its Properties` unit was taught by using constructivist teaching methods aided by concept cartoons in experimental group, the same unit was taught using only constructivist teaching methods in the control group. In the study, an achievement test consisting of 53 multiple choice questions and a 41-item attitude scale test were used as data collection tools. SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program) and ITEMAN (Item and Analysis Program) were used to analyze the research data. According to findings, while the use of concept cartoons in primary level science and technology education does not make a significant difference in students' academic success and in their attitude towards science and technology lesson in experimental and control group, it has a significant difference in female and male students?academic success. The research also reveals that experimental group attitude is over medium level in cognitive and affective domains and near medium level in motor domain. Besides, while the concept cartoons make a significant difference in female and male students? cognitive and affective attitude domains, they do not make a significant difference in motor attitude domain.
Collections