`Devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunlarının araştırılması` (Antalya il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değişen teknoloji ile birlikte öğrencilerin gelişiminde ve ihtiyaçlarında farklılıkların ortaya çıkması, beden eğitimi ve sporun giderek önemini yitirmesine neden olmuştur. Devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin meslekte karşılaştıkları sorunların tespitine yönelik yapılacak olan çalışmalarla beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mevcut sorunlarının ortaya konması programı hazırlayanlara katkı sağlayacağı için önemlidir.Bundan dolayı araştırmada Antalya ilindeki Devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunlarının araştırılıp tespit edilmesi amaçlanmıştır.Araştırmada veriler, yazılı kaynaklardan ve anket formu yöntemiyle elde edilmiştir. Elde edilen verilerin bilgisayar ortamında istatistiği tutulmuştur. Yapılan istatistikte, frekans (f) ve yüzde (%), çapraz tablo (crosstab), değişkenler arası ilişkileri test etmek içinde Ki-Kare (X2) işlemleri uygulanmıştır.Anket çalışmasına Antalya ilinde devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan 209 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Uygulanan anket, demografik özellikler ile beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunlarını kapsayan 27 adet sorudan oluşmaktadır. Anketteki sorular; cinsiyet, okul türü ve kıdem değişkenine göre değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme neticesinde, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin en fazla karşılaştıkları mesleki sorunlar; ?beden eğitimi ve spor dersinin SBS'yi (Seviye Belirleme Sınavını) olumsuz etkileyebileceği düşüncesinin veli ve öğrencilerde oluşması, 1.2. ve 3. sınıflardaki beden eğitimi derslerine branş öğretmenlerinin girmemesi, öğrenci velilerinin beden eğitimi ve sporun insan gelişimi üzerindeki olumlu etkilerinin farkına varamaması, ?spor salonu ve sahalarının olmaması ya da yetersiz olması şeklinde ortaya çıkmıştır. Bu sorunlar okul türü değişkenine göre, devlet ve özel ilköğretim okullarında anlamlı bir farklılık göstermektedir (P<0,05).ANAHTAR KELİMELER: Beden Eğitimi ve Spor, Devlet ve Özel İlköğretim Okulu, Mesleki Sorun, Öğretmen Differences arising through improvement and needs of students associated with the changing technology caused Physical Education and Sports lose its significance. Since it makes a significant contribution to the people preparing the curriculum, with the surveys made to confirm the professional difficulties of Physical Education and Sports Teachers working at State and Private Primary Schools, presenting the most common problems of Physical Education and Sports Teachers is important.Wherefore, it?s intended to research and confirm the professional difficulties of Physical Education and Sports Teachers working at State and Private Primary Schools in Antalya Province.In the survey, the data is collected by use of written sources and questionnaire.Statistics of the data collected was kept in a computer. In this statistics, frequency (f) and per cent (%), cross table ( crosstab), and Chi-Square (X2) -in order to evaluate the correlation- operations were applied.209 Physical Education and Sports Teachers working at State and Private Primary Schools in Antalya Province participated in the survey. The survey consists of demographic features and twenty-seven questions covering professional difficulties of Physical Education and Sports Teachers.Questions in the questionaire were evaluated according to gender, school type and lenght of service. In consequence of the evaluation, professional difficulties encountered most were, both students and parents regarding Physical Education lesson as having negative effect on SBS (Placement Test) test, teaching Physical Education Lessons of 1st, 2nd and 3rd grades by class teachers instead of Physical Education Teachers, parents lack of conscious about the positive effects of Physical Education and Sports on human development, having no or inadequate amount of sports halls. These difficulties significantly vary by the type of schools ranging as state and private primary schools (P<0,05).KEYWORDS: Physical Education and Sports, State and Private Primary School, Teacher, Vocational Problems.
Collections