8.sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi kavramlarının öğretiminde bulmacaların öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada, ilkoğretim 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi?Atatürkçülük? ünitesinde ?Bulmaca Tekniği'nin? nasıl kullanılabileceğine iliskin etkinlikler olusturmak,olusturulan etkinliklerin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerini yükseltip yükseltmediğini incelemek ve betimlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, deney grubuna Atatürkçülük ünitesinde yer alan konularla ilgili bulmaca etkinlikleri uygulanmış, kontrol grubunda ise ?Anlatım yöntemi? kullanılmıştır. Betimlemeli ve deneysel bir yüksek lisans tezi olan bu calışmada T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde bulmaca tekniğinin kullanımı gösterilmeye calışılmış; diğer taraftan ?Deney grubu ile Kontrol grubunun öğrenim düzeyleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?? sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada öğrencilerin 8.Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ?Atatürkçülük? ünitesinde bulmacalarla öğretim yönteminin kavram öğretiminde başarıya ve hatırlamaya etkisi ile bulmacalarla öğretim tekniğinin öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine karsı tutumunu nasıl etkilediğini ölçmek amacıyla; ?Başarı Testi? (on test), (son test) ve ?Tutum Ölçeğinden? yararlanılmıştır. Araştırma, 2010?2011 eğitim-öğretim yılında Burdur ili Özel Alpaslan Ali Can İlköğretim Okulu 8A (18 öğrenci) ve 8B (18 öğrenci) sınıfı öğrencilerinden oluşan toplam 36 öğrenci ile yapılmıştır. Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde, soyut kavramların fazla olması ve düz anlatım yöntemlerinin kullanılması öğrencilerin dersten sıkılmasına neden olmaktadır. Bunun yerine öğrencilerin daha fazla dikkatini çeken, öğrencinin aktif rol alabildiği oyun ve etkinlik ağırlıklı yöntem ve tekniklere gerek duyulmaktadır.Anahtar Sözcükler: Kavram, Kavram öğretimi, Bulmacalar, T.C İnkılap Tarihi öğretimi, Öğrenci başarısı This study is intended; to design activities onhow puzzle technique can be used in teaching History of Revolution and Kemalism in the Unit of ?Kemalism? in 8 graders in elementary schools; to describe these activities; and to investigate whether these activities are functional to raise the level of concept learning in children or not.With this aim, students in the experiment group were taught by using puzzles and those in the control group were taught using lecture technique. In this descriptive and experimental MA study, we attempted to demonstrate the use of puzzle technique in teaching History of Revolution and Kemalism on the one hand and we tried to find an answer to the question ?Is there a significant difference between the learning levels of experiment and control groups?? on the other hand. In this study, in order to test the influence of using puzzles on successof concept teaching, remembering and the attitude of students towards the course History of Revolution and Kemalism, we applied a pre-test, a post-test and an attitude scale. The study was conducted in Alpaslan Ali Can Elementary School, in Burdur in the academic year 2010-2011 and participants are 36 eight grade students. 18 of them participated in the experiment group and the rest did in control group. Because of the fact that there are many abstract concepts in the course History of Revolution and Kemalism, students are observed to be bored when lecture type teaching is applied in the courses. Thus, it is essential that methods and techniques which contain activities and games beused to attract the attention of students.Key words: concept, concept teaching, puzzles, History of Revolution and Kemalism, student achievement
Collections