Okul müdürlerinin çatışma yönetimi stratejileri ve iletişim tarzlarına yönelik öğretmen algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, okul müdürlerinin çatışma yönetimi stratejileri ve iletişim tarzlarına yönelik öğretmen algılarının cinsiyet, hizmet yılı, okul müdürü ile çalıştıkları süre ve branş değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ve okul müdürlerinin çatışma yönetimi stratejileri ve iletişim tarzlarına yönelik öğretmen algıları arasında ilişki olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama modelinde olan araştırmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Antalya ili Alanya ilçesindeki ilköğretim kurumlarında çalışan 332 öğretmen oluşturmaktadır.Veriler, `'Kişisel Bilgi Formu'', `'İletişim Tarzları Ölçeği'' ve `'Çatışma Yönetimi Stratejileri Ölçeği'' ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı ile çözümlenmiştir. Veriler SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Bulguların yorumlanmasında anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır.Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin cinsiyetlerine, hizmet yılına, okul müdürü ile çalıştıkları süre ve branşlarına göre hükmetme, kaçınma ve uyma-uzlaşma algı puan ortalamaları anlamlı farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin cinsiyetlerine, okul müdürü ile çalıştıkları süre ve branşlarına göre bilgi sağlayıcı, değerlendirici, eğitici ve etkileyici algı puan ortalamaları anlamlı farklılık göstermemektedir. Aynı şekilde öğretmenlerin hizmet yılına göre eğitici, etkileyici algısı anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Ancak öğretmenlerin hizmet yılına göre bilgi sağlayıcı ve değerlendirici algısı anlamlı bir şekilde farklılaşmıştır. Ayrıca, okul müdürlerinin çatışma yönetimi stratejileri ile iletişim tarzları öğretmen algıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Çatışma yönetimi stratejileri, iletişim tarzları, okul müdürü, öğretmen This study aims to determine the relationship between the teacher perceptions and school principals? conflict management strategies and communication styles, and also to find out whether the teacher perceptions about conflict management strategies and communication styles of principals are changing in accordance with demographic variables or not. This study has been conducted in descriptive survey model and the sample was consisted of 332 primary teachers who work in Antalya- Alanya in 2011-2012 education and training year.Data were collected by ?Personal Form?, ?Communication Styles Scale? and ?Conflict Strategies Scale?. In the data analysis process, t-test, one way ANOVA and pearson correlation techniques were used. Data analyses were done with SPSS 15.0 package program. Significance level was taken as .05.According to the findings, the domination, avoidance, and obedience-negotiation perception levels of teachers show no meaningful differences according to gender, tenure, branch and the working duration with the principal. It was found out that teachers? information provider ? evaluator and instructive- impressive perception levels do not show meaningful differences according to gender, working duration with principal and branch. And also teachers? instructive and impressive perception levels do not show meaningful differences according to their tenure. However, teachers? information provider and evaluator perceptions changes significantly according to tenure. Furthermore it was found out that there is a significant correlation between teacher perceptions and school principals? communication styles and the conflict management strategies they use.Key words: Conflict management strategies, communication styles, school principal, teacher.
Collections