Öğretmen adaylarının plastik sanatlara yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma Bülent Ecevit Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Okulöncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıf öğretmen adaylarına plastik sanatlara yönelik tutumlarını belirlemek için yapılmıştır.Verilerin toplanması için evren ve örneklem belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi 4. sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Toplam 232 öğretmen adayı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla tutum ölçeği ve kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Bu formlar literatür taraması yapılarak ve uzman görüşü alınarak oluşturulmuştur. Örneklemden elde edilen verilerin çözümlenmesinde bağımsız örneklemler T-Testi ve tek yönlü varyans analiz testi (ANOVA) kullanılmıştır.Araştırmanın sonucuna göre; öğretmen adaylarının plastik sanatlarla ilgili sergilere katıldıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin plastik sanatlara ilgilerinin olmadığı ve güncel gelişmeleri takip etmedikleri ortaya çıkmıştır. Cinsiyetlere göre kız öğretmen adaylarının sergilere daha fazla katıldığı; sınıf, ilköğretim matematik, okulöncesi, fen bilgisi bölümlerinin plastik sanatlarla ilgili yeteneğe yönelik görüşleri olduğu ve sergileri takip ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının genel not ortalamasına, yaşadığı yere, anne ve baba eğitim durumuna, ailenin aylık gelirine, gazete okuma sıklığına göre bulgularda anlamlı bir fark bulunmamıştır. The research has been done to determine the interests of the 4th(fourth) grade teacher candidates attending to the Turkish Teaching, Social Sciences Teaching, Elementary Mathematics Teaching, Kindergarden Teaching, Classroom Teaching, Science teaching at Bulent Ecevit University Faculty of Education.In order to collect data, universe and sample were specified. The universe of the research population consists of the 4th grade teacher candidates who are attending at Bulent Ecevit University Faculty of Education in Eregli. 232 teacher candidates the sample of study in total. In order to collect the data a personal information form and a survey was applied. These forms were prepared based on literature search and expert opinion. While analysing the data that was obtained from sample descriptive statistics, independent samples T-test and one-way anova tests were used.According to the results of the research, the teacher candidates indicated that they had attended to the exhibitions. In addition, It was concluded that the teacher candidates weren?t interested in the plastic arts and didn?t follow the developments in the plastic arts. According to the genders, It was concluded that more female preservice teachers participated in exhibitions; class, elementary mathematics, pre-school, science departments were more talented to the plastic arts and followed the exhibitions. No significant difference was found in the findings considering the grade point average, place of residence, education level of the mother and father, monthly family income, the frequency of reading newspapers of the teachers candidates.Keys Words: Plastic Arts, Art
Collections