Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcılık düzeylerini cinsiyet, sınıf düzeyi, mezun oldukları okul türü, anne ? baba eğitim durumları ve mantıksal düşünme becerileri arasındaki ilişkileri belirlemektir.Çalışma 2011- 2012 eğitim öğretim yılı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 1. 2. 3. 4. sınıf, I. ve II. Öğretim şubelerinden rastgele seçilen 241 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Veri toplama araçları olarak; yaratıcı düşünme düzeylerini ölçmek için Torrance Yaratıcı Düşünme Testi [TYDT] (Şekilsel A Formu) ve mantıksal düşünme düzeylerini ölçmek için Mantıksal Düşünme Grup Testi [MDGT] kullanılmıştır. Ayrıca kişisel özelliklerin belirlenmesi amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır.Verilerin analizinde, betimsel analiz teknikleri, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Korelasyon analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi ise p>,05 olarak alınmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme düzeyleri; cinsiyet, sınıf düzeyi, mezun oldukları okul türü, anne ve baba eğitim durumlarına göre anlamlı bir fark göstermemektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme düzeyleri ile mantıksal düşünme düzeyleri arasında da anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, Öğretmen Adayları, Yaratıcı Düşünme The purpose of the study is to determine science education candidates level of creativity, the gender, class level, the type of the school they graduate from, parentseducational status and the relation between their logical thinking abilities.The study was carried out with 241 teacher candidates chosen randomly among 1. 2. 3. 4. grade and this groups I. ve II. teaching branches students who take education from Primary School Science Teaching Department in Mehmet Akif Ersoy University Faculty of Education in 2011-2012 academic year. As means of gathering datum, Torrance Creative Thinking Test [TCTT] (Figural A Form) was used in order to measure creative thinking levels and Logical Thinking Group Test [LTGT] in order to information from logical thinking level. In addition to this, with the aim of determining personal characteristics, Personal Information form, developed by the researcher, was applied.In the analysis of these datum, Descriptive analysis techiniques, One Way Analysis of Varience (ANOVA) Correlation analysis were used.And level of significance was considered p> .05According to the results of the research, science teacher candidates' creative thinking levels don't show any significant difference in according to their gender,class level,the type of the school they graduate from and their parents' educational status.Besides,no significant relation was determined between teacher candidates' creative thinking levels and their logical thinking levels.Key Words: Creative Thinking, Science Education, Teacher Canditates
Collections