Müzik öğretmeni adaylarının Barok Dönemi piyano eserlerinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, Türkiye'deki Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Lisans I ve IV düzeyinde piyano eğitimi alan müzik öğretmeni adaylarının, Barok Dönemi piyano eserlerinde karşılaştıkları sorunları deşifre, düzeye uygunluk, teknik özellikler, stil özellikleri ve yorumlama açısından bilimsel veriler ışığında incelemektir.Araştırmanın veri toplama aşamasında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören Lisans I ve IV düzeyindeki 60 müzik öğretmeni adayından, Barok Dönemi piyano eserlerinde karşılaştıkları sorunları kompozisyon biçiminde yazmaları istenmiştir. Kompozisyonlar değerlendirilip anket için bir madde havuzu oluşturulmuştur. Anket, 4 üniversiteden Lisans I ve IV düzeyinde öğrenim gören 172 müzik öğretmeni adayına uygulanmıştır.Verilerin analizinde, SPSS (The Statistical Package for the Social Sciences) 15.0 paket programı kullanılarak frekans (f), yüzde (%) analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, 4 üniversitedeki Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören müzik öğretmeni adaylarının deşifre, öğrenci düzeyine uygunluk, teknik özellikler, stil özellikleri ve yorumlama açısından problemler yaşadıkları saptanmıştır. Müzik öğretmeni adaylarının Barok Dönemi piyano eserleri hakkındaki teorik bilgilerinin yetersiz olduğu sonucuna dayanarak çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.Anahtar Sözcükler: Barok dönemi, deşifre, piyano eğitimi, teknik, yorumlama. Aim of this research is to research, in the light of scientific data, the problems in sight reading, appropriacy, techniques, style and performing in Baroque Period piano works which have been confronted by pre-service music teachers who are in their first and last education years at the music teaching departments in Turkey.At the stage of collecting the research data, 60 pre-service music teachers who are studying at Music Education Department of Mehmet Akif Ersoy University, were asked to write down the problems which they confront while performing Baroque Period piano works. Having considered the compositions, item pool has been created for the questionaire. The questionaire has been conducted to 172 pre-service music teachers who are studying in music education departments of 4 different universities in Turkey and who are in their first and last academic years.At the stage of analysis, percentage and frequency tables have been created by using SPSS (The Statistical Package For The Social Sciences) 15.0 software. According to the data, it has been detected that most of the pre-service music teachers who are studying at the music teaching departments in these 4 universities are having problems in sight reading, appropriacy, techniques, style and performing in Baroque Period piano works. Having been concluded that pre-service music teachers are lack of theorical knowledge, suggestions about these problems have been proposed.Keywords: Baroque period, performing, piano education, sight-reading, technique
Collections