Ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki motivasyon durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersini öğrenmeye yönelik motivasyon durumlarını, çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Çalışma, Isparta ili, Sütçüler ilçesinde yer alan 8 ortaokulda 2013-2014 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 134 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler, nicel veri analiz yöntemi ile analiz edilmiş olup ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, FÖYMÖ (Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin fen bilimleri dersini öğrenmeye yönelik motivasyonları üzerine öğrenci cinsiyeti, öğretmen cinsiyeti, öğretmenin medeni hali, öğretmenin eğitim durumu gibi değişkenler için bağımsız t-testi; kardeş sayısı, baba eğitim durumu, haftalık ders saati sayısı gibi değişkenler için ise tek yönlü faktör analizi (ANOVA); anne eğitim durumu değişkeni için kruskall wallis kullanılmıştır. Öğrencilerin fen bilimleri dersini öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyleri, öğrenci cinsiyeti, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, öğrenci kardeş sayısı, öğretmenin medeni hali, öğretmenin eğitim düzeyi, haftalık fen bilimleri ders saati gibi değişkenler açısından farklılık göstermezken, öğretmenin cinsiyeti değişkeninde bayan öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık göstermiştir. FÖYMÖ'nün tüm alt faktörlerinin betimsel istatistik sonuçlarına göre aritmetik ortalama puanlarının orta değerin üstünde olduğu görülür. Ayrıca tüm alt faktörler cinsiyet değişkenine göre bağımsız t-testi ile incelenmiştir. Buna göre; aktif öğrenme stratejileri, fen öğrenmenin değeri, alt faktörlerinde kızların lehine, performans amacı alt faktöründe erkeklerin lehine bir farklılık varken öz-yeterlilik, başarı amacı, öğrenme ortamındaki özendiricilik alt faktörlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemiştir. The purpose of this study is to research status of motivation of sixth class students at the middle school, towards learning science lesson. The study was performed with 134 students who have education at 8 middle school which are in Sütçüler district in Isparta during 2013-2014 academic year. The data has been analysed by quantitative data analysis method and relational survey model has been used. The data have been acquired by using SMTSL (Students' Motivation Toward Science Learning) and Personal Information Form on analysis of the data; Independent t-test was used for variables such as sex of students, sex of teacher, marital status of teacher, educational status of teacher, One-Way ANOVA was used on variables such as number of siblings, education status of father, weekly course hours, and Kruskall Wallis was used for educational status of mother variable on motivation of students towards learning of science lesson. While no relation was found between motivation of students and variables such as sex of student, educational status of mother, educational status of father, number of siblings of student, marital status of teacher, educational status of teacher, course hours of science lesson; there is a significant relation between motivation of students and sex of teacher in favor of schoolmistress. According to descriptive statistics results of SMTSL scale, it is seen that mean motivation points are above average at all lower variables. All sub-factors of SMTSL have been investigated through `independent t-test` according to sex variable.
Collections