Osman Yalçın`ın hayvan hikayelerinde değerler eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı Burdur Milli Eğitim Müdürlüğü'nün 2011-2014 yılları arasında okullarda uygulanmasını istediği 21 değerin Osman Yalçın'ın Hayvan Hikâyeleri Seti'nde yer alıp almadığını tespit etmektir. Araştırmanın birinci bölümünde problem durumuna bağlı olarak, alt problemler, sınırlılıklar, varsayımlar, tezin önem ve amacı belirtilmiş; konuyla ilgili araştırmalara kısaca yer verilmiştir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma için öncelikle `Değerler Eğitimi Projesi` kapsamında 2011- 2014 yılları arasında Burdur ilinde uygulanan 21 değer belirlenerek bir liste oluşturulmuş ve oluşturulan listede yer alan değerler doğrultusunda hikâye kitapları teker teker taranarak, değer ileten ifadeler not alınmıştır. Her değer için ayrı bir başlık açılarak ifadelerin sayfa numaralarıyla ilgili tablolar eklenmiş, değerlerin kitaplara dağılımıyla ve değerlerin hikâyelerde verilme yüzdeleri ile ilgili tablolar, değerin bulunduğu cümleler alıntılar ile yorumlanarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonunda Burdur Milli Eğitim Müdürlüğü'nün belirlediği tüm değerlere değinildiği sonucuna ulaşılmıştır. Hikâyelerde en çok cesaret değerine yer verildiği ve onu sırasıyla yardımseverlik, sevgi ve merhamet değerlerinin takip ettiği tespit edilmiştir. En az yer verilen değerlerin ise sırasıyla kanaatkârlık, ölçülü olmak, hoşgörü, saygı ve sözünde durmak değerleri olduğu saptanmıştır. Alçakgönüllülük değerinin ise zıt değer olarak kibirlenme olarak verildiği sonucuna ulaşılmıştır.Araştırmada incelenen 20 hikâye kitabının çocuklara verilmek istenen değerler açısından zengin olduğu görülmüş ve çocuklara özellikle de 'Değerler Eğitimi Projesi' kapsamında okutulması tavsiye edilebilir. Anahtar Kelimeler: Değer, Değerler Eğitimi, Hayvan Hikâyeleri, Osman Yalçın The main aim of this reasearch is to identify if the 21 value which Burdur directorate of national education wanted to apply at schools between years 2011-2014 takes place in the book set 'Osman Yalcın'ın Hayvan Hikayeleri'. At the first part of this research, depending on the statues of the problems, sub-problems, limitations, assumptions, the importance and the aim of the thesis has been stated.Scanning model has been used in this research. A list of 21 values (justice, humility, courage, generosity, accuracy, trustworthy, goal setting, tolerance, thriftily, stability, interpersonal relations, compassion, metered, patience, loyalty, respect, love, responsibility, keeping a promise, patriotism, helpfulness) which were being implemented in Burdur between 2011-2014 have been specified and a list has been made within the project of values. The books have been scanned one by one in accordance with the values listed. The expressions which transferor values have been noted. For every value a different title has been opened and charts has been added about the page numbers of the expressions. The charts about the distribution of the values and the percentage of the values being given in the stories has been reached by commentating the sentences which the values take place in.At the end of the research it was concluded that all of the the values Burdur directorate of national education has stated are mentioned. At the stories the value courage has been mentioned mostly followed in order by helpfulness, love and compassion. The values that are mentioned least by order are thriftily, being metered, tolerance, respect and keeping a promise. It has been concluded that arrogance has been given as the opposite of the value humility.It has been seen that the books which have been scanned in this research are rich in the values which are wanted to be given to the children and can be recommended for the children to read especially within the education project of values.Keywords : Value, education of values, Animal stories, Osman Yalçın
Collections