Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersine yönelik pedagojik alan bilgilerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı deneyimli sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersine yönelik pedagojik alan bilgilerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan `Çoklu Durum Deseni` uygulanmıştır. 2011-2012 Eğitim-Öğretim Yılı'nda Burdur İli Merkez İlçe'de görev yapan 4 sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın verileri; araştırmanın amacına uygun olarak geliştirilen Konu Alan Bilgi Testi (KABT), görüşme, gözlem ve doküman analizi yöntemleri kullanılarak elde edilmiştir. Pedagojik alan bilgisi bileşenlerine yönelik oluşturulan kodlar baz alınarak yarı yapılandırılmış görüşmeler ve derslerin video kayıtlarının yazılı metinleri betimsel ve içerik analizi yöntemleriyle çözümlenmiştir. Nitel verilerin çözümlenmesinde NVivo 8 Nitel Analiz Programı kullanılmıştır.Analizler sonucunda; katılımcıların Fen ve Teknoloji dersine yönelik öz-yeterlik düzeyleri ile konu alan bilgi düzeyleri arasında bir ilişkiye rastlanmamıştır. Ayrıca cinsiyet değişkenine göre bayan öğretmenlerin lehine konu alan bilgisi düzeyi bakımından anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin 'Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım' ünitesine ilişkin kavram yanılgılarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların Fen ve Teknoloji dersi program bilgilerinin yetersiz düzeyde olduğu ve öğretimlerine de bu durumu yansıttıkları tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra alternatif ölçme- değerlendirme yöntem ve teknik bilgilerinin yetersiz ve bu teknikleri kullanım düzeylerinin de düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin pedagojik bilgi düzeyi bakımından genel olarak yeterli olmalarına rağmen zaman yönetimi konusunda kısmen yeterli oldukları belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Fen ve Teknoloji, Pedagojik Alan Bilgisi, Sınıf Öğretmenleri The main aim of this study is to determine pedagogical content knowledge of experienced classroom teachers about the lesson of Science and Technology. In the study, one of the qualitative study methods, Multi Situational Pattern, is applied. 4 classroom teachers, who have worked in the city center of Burdur for 2011-2012 Academic Year, compose the sample group of the study. The data of the study is collected by using Subject Matter Knowledge Test, interview, observation, and analysis of document which have been prepared in respects of suitability for the aim of the study. Written texts of semi-structured interviews and video records of the lessons are analyzed by the methods of descriptive and content analyses based on the codes for the components of pedagogical content knowledge. NVivo 8 Qualitative Analysis Programme is used for the analysis of qualitative data. No relationship is found between the degrees of subject matter knowledge and self-efficacy of the participants by the results of the analyses. Moreover, a meaningful difference is determined in the degree of subject matter knowledge in favor of woman teachers with respect to variance of sex. It is determined that classroom teachers have misconceptions about the unit of `Let's Visit and Learn the World of Living Beings ''. It is determined that participants' knowledge of the program of the lesson of Science and Technology is inadequate and they reflect this situation to their teaching processes. In addition to this, it is determined that their knowledge of the methods and techniques of alternative assessment and evaluation is inadequate; the frequency of their uses of these techniques is low. It is decided that classroom teachers are partly proficient on time management, although they are generally proficient in respects of pedagogical knowledge.Key words: Science and Technology, Pedagogical Content Knowledge, Classroom Teachers
Collections