Fen bilimleri öğretmenlerinin yaşam becerileri hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin yaşam becerileri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın katılımcıları, Burdur'da görev yapmakta olan 13 kadın, 13 erkek olmak üzere toplam 26 fen bilimleri öğretmeninden oluşmuştur. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerimden biri olan durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Veriler, öğretmenlerle görüşmeler yapılarak toplanmıştır ve içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Bulgulara göre; bazı fen bilimleri öğretmenleri yaşam becerilerini, fen okuryazarlığı kavramı ile özdeşleştirmiştir. Bazıları da günlük yaşamı kolaylaştıran, hayatın getirdiği sorunlarla başa çıkmayı sağlayan, kişilerin kendi bireysel dünyasında veya sosyal yaşamında başarılı olmalarını sağlayan beceriler olarak algılamaktadır. Bazı öğretmenler ise iki alandan da örnekler vermişlerdir. Öğretmenlerin çoğu, yaşam becerilerinin 2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında (FBDÖP) yer almasını olumlu karşılamakta ve bu becerilerin fen bilimleri derslerinde kazandırılmaya uygun olduğu görüşündedirler. Çünkü bu programın eski programlara göre daha sade olduğunu ve programın daha az kazanımı olduğunu düşünmektedirler. Bunun yanı sıra öğretmenler, öğrencilerin yaşam becerileri kazanması için öğretim programının sadeleşmesinin yeterli olmadığını, bunun için okulların ekonomik desteğe gereksinimi olduğunun da altını çizmişlerdir.Anahtar Sözcükler: Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı, fen bilimleri öğretmenleri, fen okuryazarlığı, yaşam becerileri The purpose of this research is to determine the science teachers' views about life skills. The participants of the research were 13 females, 13 males and totally 26 science teachers that are working at secondary schools in Burdur. The research is designed as a case study that is a qualitative research method. Data is collected by interviews with teachers, it is analyzed with the content analysis technique.According to findings; some teachers perceive that life skills are as the same as concept of science literacy. Some teachers understanding of life skills is that they make daily life easier, provide ways to cope with problems that come from life, help become successful in personal and social life. Some teachers give examples from both two areas. Most of teachers have a positive attitude about 2103 Science Course Curriculum (FBDÖP), which includes life skills and they think the life skills which are placed in this curriculum are suitable for acquisition in science courses. They think acquiring life skills is easier by using this curriculum, than not using it. They think because this curriculum is more simple and it has less outcomes than the olders. Also, teachers think simple curriculum is not enough for acquiring life skills. They think schools need to support economically.Key Words: Science Course Curriculum, science teachers, science literacy, life skills
Collections