İlköğretim 6,7 ve 8. sınıflarda İngilizce öğrenme ve öğretme sürecinde karşılaşılan sorunların incelenmesi: Öğretmen ve öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflarda İngilizce öğrenme ve öğretme sürecinde öğrenci ve öğretmenler açısından karşılaşılan sorunları ve çözüm önerilerini belirlemektir.Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Burdur ili Bucak ilçe merkezindeki ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8. sınıflarında görev yapan 15 İngilizce öğretmeni ve bu sınıf düzeylerinde öğrenim gören 2114 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmada örneklem tabakalı örnekleme ile seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini, evrende bulunan 15 İngilizce öğretmenin tamamı ve okullarda öğrenim gören öğrencilerin yaklaşık beşte biri; 133 (%34,1) altıncı sınıf, 114 (%29,2) yedinci sınıf ve 143 (%36,7) sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırma betimsel yaklaşıma dayalı nitel bir çalışmadır. Veri toplama sürecinde araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak hazırlanan görüşme formları ile mevcut durum ortaya konmaya çalışılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Veri analiz sürecinde ilk olarak görüşme formları katılımcılara ve sınıf düzeylerine göre sınıflandırılmıştır. Sınıflandırma sonrasında katılımcılardan öğretmenlerin görüşme formları incelenmiş ve öğretmenlerin İngilizce öğretim sürecinde karşılaştıkları temel sorunlar ve bu sorunlara çözüm önerilerine işaret eden temalar belirlenmiştir. Daha sonra görüşme formlarındaki her cümle ayrı ayrı incelenerek ilgili görülen temaya yerleştirilmiştir. Katılımcı öğrenciler için de aynı süreç uygulanmıştır. Sonraki aşamada ise temalara yerleştirilen cümlelerin görülme sıklığı SPSS paket programından yararlanılarak frekans ve yüzde dağılımı şeklinde tablolaştırılmıştır. Verilerin analizinde ayrıca katılımcıların görüşlerinde anlamlı fark olup olmadığının belirlemek için One-Way Anova testi ve tamamlayıcı olarak Post Hoc analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları ortak sorunlar, öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar ve öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar olmak üzere üç ayrı başlık altında kategorize edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmen ve öğrencilere göre İngilizce öğrenme ve öğretme sürecinde karşılaşılan en önemli ortak sorunun sınav odaklı ders işlenmesi olduğunu ortaya çıkarmıştır. Öğretmen ve öğrenciler tarafından karşılaşılan diğer sorunlar ise ders kitaplarına, öğretim programına, öğretim ortamına, teknolojik donanım eksikliğine ilişkin sorunlardır. Öğretmenlerin cinsiyetlerine ilişkin karşılaştıkları sorunlar arasında anlamlı bir fark olup olmadığı incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmazken öğretmenlerin mesleki deneyimlerine ilişkin karşılaştıkları sorunlar arasında anlamlı bir fark olup olmadığı incelendiğinde okul teması içinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre karşılaştıkları sorunlar arasında anlamlı bir fark bulunmazken öğrencilerin bulundukları sınıf düzeylerine göre karşılaştıkları sorunlar arasında öğretmen ve öğrenci kaynaklı sorunlarda istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin İngilizce öğrenme ve öğretme sürecinde karşılaştıkları en önemli soruna getirdikleri çözüm önerisi ise İngilizce derslerinde sadece sınav odaklı çalışmaya yer verilmeyerek dilin iletişim aracı olarak ön plana çıkartılması ve sınav kaygısının ortadan kaldırılmasıdır. Ayrıca öğretmen ve öğrenciler tarafından karşılaşılan sorunlardan; ders kitaplarına, öğretim programına, öğretim ortamına, teknolojik donanım eksikliğine ilişkin sorunlara da çözüm önerileri geliştirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Çözüm Önerileri, İngilizce Öğretim Programı, Sorunlar, Yabancı Dil Öğretimi The purpose of this research is to identify the problems encountered by students and teachers during English learning and teaching process and to determine suggested solutions in 6th,7th and 8th grade students in primary schools.The research population is composed of 15 teachers of English who worked in primary schools and 2114 students who had English class in 6th, 7th and 8th grades in the district of Bucak, in Burdur in 2013-2014 academic year. The sample in this study was selected by using stratified sampling. The sample of the research consisted of 15 teachers of English in all population and nearly one-fifth of students:133 (34,1%) 6th grade, 114 (29,2%) 7th grade and 143 (36,7%) 8th grade students in these schools. This research is a qualitative study based on a descriptive approach. In the process of collecting data, the interview form developed by the researcher was used. Via interview forms, the current situation was tried to be revealed. In the analysis of data, content analysis was used. In the process of data analysis, firstly, interview forms were classified according to participants and education level. Secondly, the interview forms of teacher participants were examined and the themes, pointing the problems faced by teachers in the process of teaching English and the possible solutions to the problems, were identified. Then each sentence was analyzed seperately and placed in the relevant theme. Same process was applied to student participants' forms. In the next step, the incidence of the sentences placed on themes were presented by converting the data into frequency, percentage distributions and tables via SPSS program. Also, to determine whether there were significant differences in the views of participants One–Way Anova Test and Post-Hoc Analysis were used in the analysis of data.Research results were categorized under three headings namely; common problems faced by teachers and students, the problems faced by only teachers and the problems faced by only students.The research results revealed that the most important common problem encountered in the process of learning and teaching English by both teachers and students was teaching the lesson for the examinations and tests. The other problems faced by teachers and students are related to textbooks, curriculum, teaching environment, the lack of technological equipment.When it was examined whether there was a significant difference between the gender of teachers and the problems encountered, it was concluded that statistically there was no significant difference whereas when it was examined whether there was a significant difference between the teachers' professional experience and the problems encountered, it was concluded that statistically there was a significant difference in the theme of `school`.While there was no significant difference between the gender of students and the problems, it appeared that there was a significant difference in teacher and student related problems between the students' grade level and the problems.The solution proposals that both students and the teachers brought to the most important common problem are bringing the language as a means of communication into forefront and eliminating of the anxiety of the exams. In addition to that, solution proposals were developed related to problems such as textbooks, curriculum, teaching environment, lack of technological equipment encountered by teachers and students. Key words: Solution Proposals, English Curriculum, Problems, Foreign Language Teaching
Collections