Çevrimiçi ileri düzenleyici kavram öğretim materyaliyle desteklenen öğretim yöntemlerinin kuvvet-hareket ünitesinde başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ağ tabanlı öğretim materyali olan Çevrimiçi İleri Düzenleyici Kavram Öğretim Materyali (ÇİDKOM) destekli sunuş yoluyla öğrenme ve ÇİDKOM entegre edilmiş probleme dayalı öğrenme yöntemlerinin ilkokul öğrencilerin tutumlarına, başarılarına ve bilgi kalıcılığına etkilerini incelemektir. Çalışma 2014-2015 eğitim öğretim yılında Burdur'daki iki ilkokuldaki 10 sınıftan 220 dördüncü sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu sınıflardan beşi kontrol grubu, diğer beşi de deney grubu olarak rastgele atanmıştır. Araştırma için fendeki fizik konularından `Kuvvet ve Hareket` ünitesi seçilmiştir. Her iki grupta da öğrenciler üniteyle ilgili kavram haritaları ve dijital içeriklere ÇİDKOM ile ulaşmıştır. Deney grubunda ÇİDKOM entegre edilmiş probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise ÇİDKOM destekli sunuş yoluyla öğrenme yöntemi kullanılmıştır. Her iki yöntemde de kullanılan materyal ÇİDKOM'dur. Araştırma modeli olarak yarı deneysel model kullanılmış olup çalışmada ön test – son test – kalıcılık testi uygulamaları yapılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel ve çıkarsamalı istatistik kullanılmıştır. Veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak t – Testi ve MANCOVA analizleriyle incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, her iki grubun da akademik başarı ve tutumları anlamlı düzeyde artmıştır fakat grupların birbirine anlamlı bir üstünlüğü bulunmamıştır. ÇİDKOM her iki yöntemde de bilgi kalıcılığını sağlamıştır. Ayrıca iki grubun öğrencileri de `Kuvvet ve Hareket` ünitesine karşı olumlu tutumlar geliştirmiştir.Anahtar Sözcükler: Kavram haritaları, ileri düzenleyiciler, çoklu ortam öğrenme, ağ tabanlı kavram öğretim materyali, probleme dayalı öğrenme The purpose of this study is to investigate the effects of Online Advance Organizer Concept Teaching Material (ONACOM) based expository teaching and ONACOM integrated problem based learning strategies on attitudes, achievements and knowledge retention of fourth grade elementary school students. The study was conducted in 2014-2015 academic year with 10 classes including 220 fourth grade students from two primary schools in Burdur. Five of them were assigned randomly to control group and the other five of them were assigned randomly experimental group. `Force and Motion` unit which is a physics subject was selected for the study. In both groups, the students accessed to concept maps and digital contents related the unit via ONACOM. In the experimental group, ONACOM integrated problem based learning strategy and in the control group, ONACOM based expository teaching strategy was used. The material which is used in both methods is ONACOM. Quasi-experimental model was used in the study and pre-tests - post-tests –retention test applications was conducted. Descriptive and predictive analysis was used in the analysis of the data collected. The datas were investigated with t-Test and MANCOVA analysis by using SPSS 20 package software. According to the findings, academic achievement and attitudes of both groups increased significantly but there was no significant superiority of groups to each other. ONACOM provided retention of knowledge in both methods. Moreover students of both groups developed positive attitudes towards the `Force and Motion` unit.Key Words: Concept maps, advance organizers, multimedia learning, web-based concept teaching material, problem based learning
Collections