Ses temelli cümle yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi Alanya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilkokulda uygulanan Ses Temelli Cümle Yöntemi'nin olumlu ve olumsuz yanlarını, öğrenci düzeyine uygunluğunu ve program hakkındaki önerileri sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini, Antalya'nın Alanya ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Alanya; ilçe merkezi, belde ve köy şeklinde gruplandırılarak tabakalı örnekleme seçilmiştir. Ön uygulama, Kocaeli'nin Gebze ilçesinde görev yapan 80 sınıf öğretmenine yapılmıştır. 747 sınıf öğretmeninin görev yaptığı Alanya'da 263 öğretmene ulaşılmıştır. Veri toplamada, Gülbaş (2008) tarafından geliştirilen, öğretmenlerin demografik özellikleri ile araştırmanın alt problemlerine yönelik iki bölümden oluşan beşli likert tipi anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, SPSS programından yararlanılarak, öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplamaları yapılmıştır. Görüşlerdeki cinsiyete göre olan farklılıklar Mann Whitney U testi ile mesleki kıdeme göre olan farklılıklar ise Kruskall Wallis H testi ile belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda; öğretmenler program ile öğrencilerin doğru heceler oluşturduğu, okumaya erken başladığı, seslerin oyun oynar gibi öğretildiği ve kalıcı öğrenmenin sağlandığı görüşündedir. Ancak, öğretmenler bitişik eğik yazıyla yazılan öğrenci yazılarının düzgün olmadığını, öğrencilerin cümleyi algılama düzeyinin zayıf olduğunu belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra öğrencilerde, heceleyerek okumanın fazla ve sessiz harflerin telaffuzunda zorlanma olduğu görüşündedirler. Öğretmenler ders kitaplarındaki dikteyi geliştiren etkinlikleri, okullardaki araç ve materyalleri yeterli bulmamakta ve gerekli hazırlıkları kendilerinin yaptığını ifade etmektedir. Ayrıca, program ile öğretmenler, öğrencilerin daha yaratıcı olduğu ancak parçadan bütüne geçildiği için programın öğrenci gelişimine uymadığı görüşündedir. Mesleki kıdeme göre göreve yeni başlayan öğretmenlerin program hakkında daha fazla önerilere ve olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Cinsiyete göre ise bay öğretmenlerin, program hakkında daha fazla sorunla karşılaştıkları belirlenmiştir. The purpose of this study is to determine the negative and positive sides of Sound Based Sentence Method applied in primary schools, its coherency with the student level and suggestions on the program according to teachers' views. In the study descriptive screening model was used. The population of the research includes classroom teachers working in Alanya, Antalya. In terms of settlement units Alanya was divided into three districts as a village, a city and a county town. Stratified sampling was preferred accordingly. The model implementation was applied to 80 classroom teachers from Gebze, Kocaeli. In Alanya district, where 747 classroom teachers work, totally 263 teachers were reached out. Five point likert scale questionnaire, developed by Gülbaş (2008) for a master thesis, was used for data collection. The questionnaire consists of two sections including demographic characteristics of teachers and hypotheses of the study. The data analysis was realized using SPSS program. In order to determine teachers' views, percentages, frequencies, arithmetic means and standard deviations were calculated. The differences of teachers' views depending on professional experience and gender were determined by Man Whitney U test and Kruskal Wallis H test. As a result of the study, teachers think that this program helps students create true syllables, read earlier, learn sounds like a game and it provides permanent learning. However teachers add that students cannot write clearly in italic cursive script and their sentence comprehension is low and spelling out rate is high. Teachers express that as they don't find course book activities which improve dictation and course materials sufficient they make necessary preparations themselves. Teachers also think this program enable students become more creative but as it is an inductive program it is not appropriate for the students' development. While new teachers are found to have more suggestions and positive views about the program by professional seniority, male teachers are found to have much more difficulty in using the program by gender.
Collections