İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi tarih konularında değer öğretimine ilişkin sınıf öğretmeni görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile sınıf öğretmenlerinin 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi tarih konularında değer öğretimine ilişkin görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. 2013-2014 öğretim yılında Burdur ili merkez ilçedeki ilkokullarda 4. sınıf okutan yirmisi bayan on üçü erkek toplam otuz üç sınıf öğretmenine yarı yapılandırılmış görüşme formu ile beş adet açık uçlu soru yöneltilerek katılımcıların görüşleri ortaya çıkarılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formlarından elde edilen veriler betimsel analiz kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular değer kavramı, değer eğitimi, değerler, değer eğitimi etkinlikleri, değer eğitimi zorlukları, değer eğitimi zorluklarını aşma, değer eğitimine destek ve değer eğitimi önerileri olmak üzere toplam sekiz tema altında yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin:•Değeri, daha çok davranış ve davranışlar bütünü olarak tanımladıkları,•Değer eğitimini, daha çok değer ve davranış kazandırma olarak gördükleri,•En çok vatanseverlik değerini ifade ettikleri, •En çok drama etkinliklerini kullandıkları, •En çok materyal eksikliği konusunda zorluk yaşadıkları,•Değer eğitimi zorluklarını aşmak için daha çok görsel materyaller kullandıkları,•Öğretmenlerin en çok materyal konusunda destek talep ettikleri,•Değer eğitimiyle ilgili en çok okul ve öğretmenlerle ilgili önerilerde (aile-okul-çevre-öğrenci koordinasyonu sağlanmalı, öğretmenler öğrencilere öncelikli olarak sorumluluk ve saygı değerini kazandırmalı vb.) bulundukları saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Değerler eğitimi, Sınıf öğretmeni, Sosyal Bilgiler In this study, the class teachers' opinions related value teaching aimed to identify in history subjects of 4 th grade social studies lesson. In this study qualitative research method was used. Semi-structured interview form was applied to total thirty three class teachers (twenty female – thirteen male) who are 4 th grade teachers class in town center of Burdur province in 2013-2014 academic year. The opinions of participants was find out with five open-ended questions. The datas that was obtained from semi-structured interview forms were evaluated with using descriptive analysis. The findings that obtained from this study were interpreted under total eight themes; value concept, value education, values, value education activities, value education difficulties, taking over value education difficulties, support to value education and value education suggestions.As a result of this study, it is found that teachers;•Define value the more behavior and overall behavior.•Perceive value education the more to get value and behavior.•Express mostly patriotism value.•Use mostly drama activities.•Have difficulty mostly material deficiency.•Use the more visual materials to overcome value education difficulties.•Demand mostly support in material topic.•Make recommendations related value education, mostly about school and teachers (family-school-environment-student coordination must be provided, teachers must bring to students firstly responsibility and respect, etc.).Key words: Values Education, Class Teachers, Social Studies
Collections