5. sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarısı ve demokratik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin, öğrencilerin akademik başarıları ve demokratik tutumlarına etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2014-2015 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında Burdur il merkezinde bir ortaokulda 5. sınıfta öğrenim gören toplam 64 öğrenciye uygulanan veri toplama araçları ile elde edilmiştir. Veri toplama araçları olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen ve 24 maddeden oluşan Sosyal Bilgiler Başarı Testi ile Şahiner (2008) tarafından geliştirilen 22 maddeden oluşan 5'li likert tipi Demokratik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araçlar deneysel işlem öncesinde ve sonrasında deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Deneysel işlem sırasında `Adım Adım Türkiye` ünitesi araştırmanın deney grubunda işbirlikli öğrenme yöntemi tekniklerinden `Birlikte Soralım Birlikte Öğrenelim` tekniği, kontrol grubunda ise düz anlatım yöntemi ile işlenmiştir. Elde edilen veriler, SPSS 22. 0 paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada sonuçların anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiş ve aritmetik ortalama, standart sapma, bağımlı t testi, bağımsız t testi, yüzde, frekans ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) istatistik teknikleri kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre Sosyal Bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve demokratik tutumlarına etkisi anlamlı bir farklılık gösterirken, cinsiyet ve anne baba eğitim durumlarına göre anlamlı bir farklılık göstermediği, grupların son test puanlarına bakıldığında ise deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu saptanmıştır. The primary purpose of this study is to examine whether or not a cooperative learning method in the 5th grade Social Studies course that of the impact on students' academic achievements and their democratic attitudes could prove significant differences as regards both gender and educational status of parents. Semi-Empirical model which has the pre-test and post-test control group was used in the research. Research data was obtained with a total of 64 5th grade students in the 2014-2015 Fall semester at a Middle School in Burdur. Unit `Adım Adım Türkiye`was treated on experimental group with techniques of cooperative learning method while the other unit `Birlikte Soralım Birlikte Öğrenelim` was executed with traditional teaching method. Social Studies Achievement Test consists of 24 items and an article consisting of 22 Democratic Attitudes Scale were used as data collection instruments. The level of significance was accepted as 0.05 in the analysis of results and the data obtained were analyzed using the SPSS 22.0 software package. In the analysis of the data in the study, aritmethic mean, standard deviation, dependent t-test, independent t test, percentage, frequency and ANOVA statistical techniques are used. According to findings obtained from research; cooperative learning method in the 5th grade Social Studies course that of the impact on students' academic achievements, showed a significant difference between groups post-test scores and the difference is in favor of the experimental group yet scores of both groups have no significant difference in terms of gender and parental level of education.
Collections