Avlan gölü ve çevresindeki okullarda görev yapan öğretmenlerin göle ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Avlan Gölü ve çevresindeki okullarda görev yapan öğretmenlerin göle ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, Avlan Gölü ve çevresindeki okullarda görev yapan 9 bay, 5 bayan olmak üzere toplam 14 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan örnek olay çalışması olarak planlanmıştır. Araştırmada kullanılan veriler, öğretmenlerle görüşme yapılarak elde edilmiş ve içerik analizi tekniği ile analiz edilerek çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin Avlan Gölü'nün sosyal ve sosyoekonomik yapısı hakkında yüzeysel bilgiler ortaya koydukları, öğretmenlerin gölün fiziki yapısına dair net bilgilerinin olmadığı ve verdikleri bilgilerin de yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Avlan Gölü'nün doğallığını korumadığı konusunda hem fikir oldukları belirlenmiş ve her birinin yaptıkları açıklamalarla birlikle bu sonuca varılmıştır. This study aims to determine the opinions of the theachers who work in the schools which are around the Avlan lake about lake. Working group of the study consist of 9 men and 5 women theachers who work in the schools which are around the Avlan lake. The study was planned as case study which is one of the qualitative research method. The datum which was used in the research was obtained by having on interview with teachers and was analyzed by using content analysis method. According to the findings obtained, it was determined that teachers gave sciolism about the social and socioeconomic structure of Avlan lake and they don't have enough knowledge was inadeqvate. It was obtained that they are of the same mind about that Avlan lake doesn't protect its naturality. It came to the conclusion with the statements which were carried by each of them.
Collections