Üniversitede öğrenim gören öğrencilerin tenise başlama nedenleri ve beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin tenis sporuna başlama nedenlerini ve tenis sporundan beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Uşak Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesinde tenis sporuyla uğraşan kadın ve erkek öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubu evren içerisinden tesadüfü örneklem yolu ile seçilmiş 414 öğrenciden meydana gelmiştir. Verilerin toplanmasında Yıldırım (2007) tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Veri toplama anketinde üniversitede öğrenim gören ve tenis sporuyla uğraşan öğrencilerin, tenise başlama nedenleri ve beklentilerinin değerlendirilmesini amaçlayan toplam 29 soru bulunmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 15.0 programında frekans, yüzde ve aritmetik ortalama dağılımları incelenmiştir. Araştırmaya katılan sporcuların ankete verdikleri cevapların karşılaştırılmasında t-testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda öğrencilerin tenise başlamalarında sırasıyla beden eğitimi öğretmeni, arkadaş ve akran grubu, yaşanılan çevrenin etkili olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin spor yaparak sağlıklı olma, spor yaparak boş zamanlarını iyi değerlendirme, tenis sporunu sevme ve sporun olumlu katkılarından haberdar olma gibi amaçlarla tenis oynadığı bulunmuştur. Tenisten beklentilerin başında sağlıklı olmak ve sağlığı korumak, iyi bir fiziki görünüme sahip olmak ve beden eğitimi öğretmeni olmanın geldiği bulunmuştur. Kadın öğrenciler ile kıyaslandığı zaman erkek öğrencilerin yakın çevredeki bir antrenörün spora başlamalarında daha fazla etkili olduğu bulunmuştur (p<0.05). Tenis ile profesyonel uğraşma amaçlarının cinsiyete göre incelenmesi sonucunda sporun olumlu katkılarından haberdar olmak, spor yaparak boş zamanlarını olumlu değerlendirmek, spor yaparak sağlıklı olmak, sporcu olarak, arkadaşlarla tanınıp sevilmek ve sayılmak gibi amaçlara erkek öğrenciler ile kıyaslandığı zaman kadın öğrencilerin daha fazla önemsedikleri tespit edilmiştir (p<0.05). İleride sporla ilgili üniversiteler düzeyinde eğitim görme beklentisine erkek öğrenciler ile kıyaslandığı zaman kadın öğrencilerin daha fazla sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır (p<0.05). Sonuç olarak tenis sporu ile ilgilenen üniversite öğrencilerin tenise yönelme nedenlerinin ve tenis sporundan beklentilerinin birbirinden farklı olduğu, cinsiyetin tenis sporu ile ilgilenme ve tenisten beklentiler üzerinde önemli bir belirleyici olduğu söylenebilir. This study seeks to determine the reasons for taking up tennis among university students and what gains they expect from playing tennis. Tennis playing female and male students from Mehmet Akif Ersoy University, Suleyman Demirel University, Anadolu University, Usak University and Akdeniz University constitutes the universe of the study. The sample group of the study, which consisted of a total of 414 students, was selected through random sampling from among the universe. The poll which was developed by Yildirim (2007) was used in collecting data. Data collection questionnaire contains 29 questions which aim to assess the reasons for taking up tennis among the university students and what gains they expect from tennis. The data analysis was carried out with a SPSS 15.0 program and frequency, percentage and arithmetical mean deviations were studied. T-test was employed in the comparison of the answers given by the athletes who participated in the questionnaire.At the end of the study it was determined that physical education teachers, social circle and where an individual lives were influential on the decision to take up tennis, with physical education teachers being the most influential in the list. It was found that the incentives that pushed the students towards playing tennis were various: spending free time in a healthy and beneficial way, liking tennis, being aware of benefits of engaging in sports etc. It was determined that number one expectation from playing tennis was to be and remain fit, then came having a good physical shape and becoming a physical education teacher. When compared, it was found that a trainer from the immediate vicinity was more influential on male students than female ones in motivating them to take up tennis (p<0.05). Having analyzed ,according to sex, the students' professional aims for engaging in tennis, it was found that female students attached more importance to factors such as being aware of sports benefits, spending one's free time positively, being fit, and being popular among friends (p<0.05). When female students were compared to males, it was found that for females, the expectation of studying sports at a university was more important (p<0.05). To conclude with, it may be stated that the reasons for choosing tennis and their expectations from it are different and that sex is a factor influential on choosing tennis and expectations from it.
Collections