48-66 aylık çocuklar için hazırlanan `Sosyal Konum Geliştirme Programı` nın etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönemde akranları tarafından `dışlanan veya reddedilen` çocukların sosyal konumlarının geliştirilmesinde Sosyal Konum Geliştirme Programı'nın etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Anaokulunda eğitim gören 48-66 aylık 22 çocuk oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda hazırlanan Sosyal Konumu Geliştirme Programı (SGP) çalışma grubunda 4 hafta boyunca uygulanmıştır. Çocukların sosyal konumlarını ve arkadaşlarını sevme-sevmeme nedenlerini belirlemek için Fotoğraflı Sosyometri Formu kullanılmıştır. Veri toplama işlemi ön test, son test ve son test 2 olmak üzere 3 defa tekrarlanmıştır. Araştırma sonunda `dışlanan` veya `reddedilen` konumda olan çocukların SGP uygulandıktan sonra konumlarının iyileştiği görülmüştür. Bununla birlikte `dışlanan` ve `reddedilen` konumda olan çocukların anne ve babalarının eğitim seviyesinin düşük olduğu, büyük bir bölümünün erkek çocuklar olduğu ve kardeşinin olmadığı sonucu bulunmuştur. Çocukların arkadaşlarını sevme ve sevmeme nedenleri incelendiğinde en çok oyun arkadaşı olmalarından dolayı sevdiği ve en çok fiziksel zarar verme gibi olumsuz davranışlardan dolayı arkadaşlarını sevmediği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Konum, Okul Öncesi Dönem, Sosyometri The purpose of this study is to examine the impact of the Social Status Improvement Program in the development of the social status of children who are `excluded or rejected` by their peers in the preschool period. The study group of the study have 22 children aged between 48-66 months are educated in Mehmet Akif Ersoy University Kindergarten. The Social Status Development Program (SGP), which was prepared in line with the aim of the employee, was implemented in the working group for 4 weeks. A photographic sociometry form was used to determine the social status of children and the reasons for not liking or liking their friends. The data collection process was repeated 3 times, as pre-test, post-test and post-test 2. At the end of the study, children who were `excluded` or `rejected` were seen to have improved their positions after the implementation of SSDP. However, it has been found that the education level of the parents of the children who are `excluded` and `rejected` is low, and that most of them are boys and not their siblings. When children's reasons for not loving and liking their friends are examined, they have reached the conclusion that they are most disliked because of their favorite friends and because of negative behaviors such as physical harm.
Collections