Spor eğitim modeli ve doğrudan öğretim modeli ile yapılan beden eğitimi derslerinin öğrencilerin derse olan tutumları üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, spor eğitimi modeli kullanarak yürütülen beden eğitimi ve spor derslerinin öğrencilerin tutumlarına etkisini araştırmak ve spor eğitimi modeli ile doğrudan öğretim modelinin öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine olan tutumları arasındaki farklılığı belirlemektir.Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılı Afyonkarahisar ili Başmakçı ilçesi Akkeçili Ortaokulu 6. ve 7. sınıflarında öğrenim gören 29 öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunu, beden eğitimi ve spor derslerinin spor eğitimi modeli kullanılarak yürütüldüğü 6. Sınıfta öğrenim gören öğrenciler, kontrol grubunu ise beden eğitimi ve spor derslerinin doğrudan öğretim modeli kullanılarak yürütüldüğü 7. sınıfta öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Deney grubu 7 kız, 11 erkek olmak üzere toplamda 18 öğrenciden, kontrol gurubu 4 kız, 7 erkek olmak üzere toplamda 11 öğrenciden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak; Ryan (1982) tarafından geliştirilmiş, Ayşen Çalışkur (2013) tarafından geçerlilik ve güvenirliği test edilerek Türkçeye uyarlanan `İçsel Güdülenme Envanteri` kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde grupların uygulama sonrası tutumları arasındaki farkın anlamlılığı için `Mann Whitney U` testi kullanılmıştır. Verilerin normal dağılıma sahip olmamasından dolayı non-parametrik testler uygulanmıştır. Bunun yanında araştırmacı tarafından hazırlanan araştırma soruları öğrencilere görüşme yöntemiyle sorulmuş ve veriler kayıt altına alınmıştır. Kayıt altına alınan verilerin çözümlenmesinde ise üç alan öğretmenine kayıtlar dinletilerek analiz edilen ortak ifadeler tespit edilmiştir.Sonuç olarak; araştırma kapsamında elde edilen verilerin analizi sonucunda; öğrencilerin ilgi duyma/hoşlanma, algılanan yeterlilik, değer/fayda, çaba/önem ve iş algısı boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiş, algılanan seçme hakkı ve baskı/ gerilim boyutlarında ise anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. The aim of the research is to investigate the effects of physical education and sports lessons carried out by using the sport education model on the attitudes of the students and to determine the difference between the sport education model and the direct education model to the attitudes of students towards to physical education and sports lesson.The study group of the research included 29 students from 6th and 7th grade of Afyonkarahisar Başmakçı Akkeçili middle school in the 2015-2016 academic year. The experimental group consisted of students enrolled in the 6th class in which the physical education and sports classes were conducted using the sport education model and the control group was the students in the 7th class in which the physical education and sports classes were conducted using the direct teaching model. The experimental group consisted of 18 students in total (7 girls, 11 boys), and the control group consisted of 11 students (4 girls, 7 boys).As a data collection tool; The `Internal Motivation Inventory` developed by Ryan (1982) and adapted to Turkish by Ayşen Çalışkur (2013) was used. In the analysis of the data; the `Mann Whitney U` test was used for the significance of the difference between post-implementation attitudes of the groups. Nonparametric tests were used because the data did not have normal distribution. Besides, the research questions prepared by the researcher were interviewed by the students and the data were recorded. In the analysis of the recorded data, the common expressions were determined by listening to the analyzed records by the three field teachers.As a result of the data obtained within the scope of the research; Meaningful differences were found in the students' interest / enjoyment, perceived competence, value / benefit, effort / importance and work perception dimensions, and no significant difference was detected in the perceived choice rights and print / tension.
Collections