Okul öncesi dönemi çocuklarının saldırganlık davranışlarının anne ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; okul öncesi eğitime devam eden çocukların saldırganlık davranışlarını ve bu saldırgan davranışa yönelik olarak anne ve öğretmen tepkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında İstanbul İli, Küçükçekmece İlçesine bağlı bağımsız anaokulları, ilköğretim ve ortaokulların bünyesindeki anasınıflarına devam eden 151 çocuk oluşturmaktadır. Çocuklarla ilgili veriler çocukların annelerinden görüş alınarak toplanmıştır. Ayrıca 24 çocuktan nitel veri toplamada yararlanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 21.0 paket programı kullanılarak araştırmanın alt problemlerine göre analiz edilmiştir. Bu karşılaştırmalarda verilerin normal dağılım göstermemesi nedeniyle non-parametrik istatistikler kullanılmıştır. İkili karşılaştırmalarda Mann Whithney U; çoklu karşılaştırmalarda ise Kruskall Wallis H testleri kullanılmıştır. Ayrıca betimsel istatistiklere de yer verilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; okul öncesi dönem çocuklarının saldırganlık davranışları anne eğitim düzeyi, çocuğun doğum sırası, kardeş sayısı değişkenine göre anlamlı farklılaşmamaktadır. Çocukların saldırganlık davranışları cinsiyet değişkenine göre, erkek çocukların lehine anlamlı farklılaşma göstermektedir. Çocukların Fiziksel ve Dolaylı Saldırganlık Davranışları eğitim alma sürelerine göre anlamlı farklılaşmamaktadır. Ancak 1.Düzey Sözel Saldırganlık ve 2.Düzey Sözel Saldırganlık Davranışları eğitim alma sürelerine göre 7-12 ay eğitim alma lehine anlamlı farklılaşmaktadır. Araştırmada toplanan nitel verilerden Fiziksel, İlişkisel ve Sözel Saldırganlık Davranışların erkek çocuklarda daha sık görüldüğü belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Saldırganlık, Fiziksel Saldırganlık, İlişkisel Saldırganlık, Dolaylı Saldırganlık, Sözel Saldırganlık. This research was conducted for investigation of pre-school children's aggressive behaviour and reaction of mothers and teachers to these aggressive behaviours. Research working group was comprised from 151 children with special kindergartens and kindergartens in elementary and junior high schools in Küçükçekmece town in İstanbul at the 2015-2016 education period. The research data were collected from the views of the mothers. Additionally, qualitative data collection was carried out by collecting view of 24 parents and 11 teachers. The collected data were analysed by using SPSS 21.0 software package program according to the sub-problems. In these comparisons, non-parametric statistics were used because of the data were not normally distributed. While Mann Whitney U statistical analyse was used in binary comparisons, Kruskal Wallis H test was used in multiple comparisons. Also, descriptive statistics were used in the evaluation of statistical analyse results. According to results; aggression behaviours of preschool children have not been affected significantly from mother education level, childbirth order, sibling number. However gender variation of children's aggression behaviours had significant differentiation in favour of male children. Also there was not determined significant difference as statically between the duration of children's physical and indirect aggression behaviour training. In addition, according to the education duration variable, level 1 verbal aggression and level 2 verbal aggression behaviours differ significantly in favour of 7-12 month education duration. Qualitative data of research were revealed that physical, relational and verbal aggression behaviours were more frequently in boys male children than the other.Keywords: Aggression, Physical Aggression, Relational Aggression, Indirect Aggression, Verbal Aggression
Collections