Sosyobilimsel konularda argümantasyonun ortaokul öğrencilerinin karar verme becerileri ve akademik başarıları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konularda argümantasyonun karar verme becerileri ve akademik başarıları üzerine etkisini incelemektir. Çalışma, öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışma olup nitel verilerle desteklenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Kütahya ili, Simav ilçesi Mustafa Nerkis Ortaokulu 7. sınıfta eğitim gören 23 öğrenci oluşturmuştur. Kontrol grubu öğrencileri ile mevcut öğretim programına göre dersler işlenmeye devam ederken, deney grubu öğrencileriyle ise argümantasyona dayalı olarak dersler yürütülmüştür. Argümantasyon etkinliklerinde, FESKÖK tarafından diyalojik argümantasyona göre oluşturulan öğrenci defterlerinden yararlanılmış ve bu süreç blog üzerinden gerçekleştirilen etkinliklerle desteklenmiştir. Çalışma sonunda deney ve kontrol grubunda akademik başarı puanlarının anlamlı olarak arttığı, ancak kontrol ve deney grubu öğrencilerinin akademik başarı sontest puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Ayrıca, kontrol ve deney grubu öğrencilerinin karar verme becerileri sontest puanlarının benzer olduğu ve aralarında anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Uygulama sonunda deney grubu öğrencileri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme yapılmış ve öğrenciler argümantasyon etkinliklerini; fikirlerini daha rahat ifade ettikleri, etkili konuşma ve problemleri daha çabuk çözme konusunda katkı sağladığı için beğendiklerini ancak sürekli aynı etkinlerin yapılmasını ve sonuçları yazmada zorlandıkları için beğenmediklerini ifade etmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Argümantasyon, Sosyobilimsel Konular, Karar Verme Becerisi The aim of this research is to examine the the impact of argumentation in socioscientific issues on decision making skills and academic cchievement of seventh grade secondary school students. The study was a quasi-experimental study with pretest posttest control group and supported by qualitative data. The study group of the research consisted 23 students who were educated in the 7th grade of Mustafa Nerkis Elemantary School in Simav, Kütahya. Courses were conducted according to the current curriculum in the control group whereas courses were conducted in the experimental group based on the argumentation. In the event of argumentation, student books were used which developed by FESÇÖK according to dialogical argumentation and this process was supported by blogging activities. At the end of the study, it was seen that the academic achievement scores increased significantly in the experimental and control groups, but there was no significant difference between the academic achievement posttest scores of the control and experimental group students. In addition, it was seen that control and experiment group students' decision making ability posttest scores were similar and there was no meaningful difference between them. At the end of the process, a semi-structured interview with the experimental group was conducted and students indicated that they argumentation activities because contributed to making their ideas easier to express, more effective speaking and problem solving. However, students stated that they do not like the argumentation activities because of doing the same activities and forcing to write the results.Key Words : Argumentation, Socio-Scientific Issues, Decision-Making Skills
Collections