Müzik öğretmeni adaylarının eşlik derslerindeki akademik başarıları ile eşlik yapabilme becerilerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının okul şarkılarını deşifre yaparken eşlikli çalabilme becerilerini ölçmek, karşılaşılan sorunları tespit edip önerilerde bulunmak ve elde edilen veriler ile eşlik derslerindeki akademik başarılarını karşılaştırmaktır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı' nda öğrenim gören 30 lisans 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından, alan uzmanlarının da görüşlerine başvurularak geliştirilen `Gözlem Formu` ile toplanmıştır. Gözlem Formu 'nun cronbach alfa güvenirlik katsayısı ,88 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, aritmetik ortalama, standart sapma ve Spearman' nin sıralama korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre müzik öğretmeni adaylarının eşlik becerilerinin düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, müzik öğretmeni adaylarının eşlik becerileri ile eşlik derslerindeki akademik başarıları arasında orta düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Akademik Başarı, Eşlik, Eşlik Becerisi. The purpose of this research is to measure the accompaniment skills of the music teacher candidates while deciphering school songs, to detect the problems and to make recommendations and to compare the data obtained with the academic achievements in the accompaniment lessons. Descriptive scanning is used in the research. The studying group of the research was formed of 30 students of 4th grade who were studying in the autumn period of the Mehmet Akif Ersoy University Education Faculty Education Department of Fine Arts Main Branch of Music Teaching. Data of the research was gathered by the researcher with the ''observation form'' developed by consulting with the opinions of the field experts. The Cronbach Alpha of the reliability coefficient of the observation form was calculated as ,88. The analysis of the data was made with SPSS programme. Arithmetic mean, standard deviation and Spearman's alignment correlation coefficient were used in the resolution of the data. According to the results of the research, the accompaniment skills of the music teacher candidates were detected as low level. Furthermore it is detected that there is a middle-level, in a positive way, meaningful relationship between the accompaniment skills and the academic success in their accompaniment lessons of the music teacher candidates.Key Words: Academic Achievement, Accompaniment, Accompaniment Skill.
Collections