Kavram karikatürleri ile zenginleştirilmiş kavramsal değişim metinlerinin sınıf öğretmeni adaylarının basit elektrik devreleri konusundaki kavramsal anlama ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, kavram karikatürleri ile zenginleştirilmiş kavramsal değişim metinlerinin sınıf öğretmeni adaylarının basit elektrik devreleri konusundaki kavramsal anlama ve konuya yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma, 2012–2013 öğretim yılı güz döneminde Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 225 öğretmen adayı ile yürütülmüş ve Genel Fizik dersi basit elektrik devreleri konusunda üç hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda kavram karikatürleri ile zenginleştirilmiş kavramsal değişim metinleri kullanılarak kavramsal değişim modeline uygun bir öğretim, kontrol grubunda ise geleneksel düz anlatım yöntemi ile bir öğretim uygulanmıştır.Çalışmada, ön-test- son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Ölçüm aracı olarak Basit Elektrik Devreleri Kavram Testi ve Basit Elektrik Devresi Konularına Karşı Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçüm araçları uygulamadan önce ön-test ve uygulamadan sonra son-test olmak üzere bütün gruplara eş zamanlı uygulanmıştır.Çalışma boyunca toplanan verilerin nicel analizi için SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Çalışmanın hipotezlerini test etmek için, MANCOVA (kovaryans analizi) ve devamında ANCOVA (çok değişkenli kovaryans analizi) analizleri gerçekleştirilmiştir. İstatiksel sonuçlar, kavram karikatürleri ile zenginleştirilmiş kavramsal değişim metinleri kullanılarak yapılan öğretimin basit elektrik devreleri konusunda öğrencilerin kavramsal anlama seviyelerini arttırmada geleneksel düz anlatım yöntemine göre etkili olduğunu göstermiştir. Ancak uygulanan yöntemin öğrencilerin basit elektrik devreleri konularına karşı tutumlarını istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde etkilemediğini göstermiştir. The aim of this study is to investigate the effect of conceptual change texts enriched with concept cartoons on primary school teacher candidates' conceptual understanding and attitudes towards simple electric circuits. The study was conducted in the fall semester of 2012-2013 academic years at the Department of Primary Teaching in Mehmet Akif Ersoy University. The sample consists of 225 sophomore level teacher candidates in the department and was carried out for three weeks treatment periods within the context of General Physics course. In the experimental group, a teaching method was applied using conceptual change texts enriched with concept cartoons to satisfy the conceptual change. In control groups a conventional lecturing method was applied.In the study, a quasi-experimental design with pre-test-post-test control group was used. Simple Electrical Circuits Concept Test and Simple Electrical Circuits Attitude Scale were used as the measurement tools. The measurement instruments were applied to all groups concurrently as pre-test before application and post-test after application.SPSS 20 package program was used for the quantitative analysis of collected data during the study. MANCOVA (covariance analysis) and then a follow up ANCOVA (multivariate covariance analysis) analyzes were performed to test the hypotheses. Statistical results showed that teaching via conceptual change texts enriched with concept cartoons to satisfy conceptual change is more effective than traditional methods in increasing students' conceptual understanding in simple electrical circuits. However, the applied method did not affect students' attitudes towards simple electric circuit statistically.
Collections