Fen bilimleri dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri dersinde `Kuvvet ve Hareket` ünitesinin öğretiminde Animasyon Tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına ve Fen Bilimlerine yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubu Bingöl İli Solhan ilçesi İMKB Arakonak Orta Okulunda 8. sınıfta bulunan 48 öğrenci oluşturmaktadır. Sınıflardan biri rastgele örnekleme yöntemiyle kontrol grubu, diğeri ise deney grubu olarak belirlenmiştir. Kontrol grubuna Fen Bilimleri dersi öğretim programına dayalı etkinlikler ile konular anlatılmış, deney grubuna ise Fen Bilimleri dersi öğretim programına dayalı etkinlikler ile birlikte Animasyon tekniğide uygulanmıştır. Çalışma 2014-2015 öğretim yılında yapılmıştır. Ölçme aracı olarak Fen Bilimleri Başarı Testi ve Fen Bilimleri Tutum Ölçeği iki gruba da ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada Yaman (2008) tarafından geliştirilen `Fen Bilimleri dersine yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek 25 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin güvenilirlik katsayısı α= 0,93 olarak tespit edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 16 paket programıyla değerlendirilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığını belirlemek için t -Testi ile karşılaştırılmıştır. Cinsiyete göre farklılık ise iki yönlü varyans analizi (Two Way Anova) ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda akademik başarı açısından Animasyon Tekniği ile Fen Bilimleri dersi öğretim programına dayalı etkinlikler arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Animasyon tekniği ile öğrenen öğrencilerin başarısı Fen Bilimleri dersi öğretim programına dayalı etkinlikler ile öğrenen öğrencilerin başarısından daha yüksektir. Bu anlamda Fen bilimleri dersi animasyonlu öğretim yöntemi ile desteklenmelidir The aim of this study is to search the effect of animation technique on the academic success and attitude on students by teaching the unit of Power and Movement on Science Lessons. The study is formed by 8th. Grades with 48 students who are in İmkb Arakonak Secondary School in Bingöl/Solhan. One of the class is randomly identified as Control Group and the other is identified as Experimental Group.It is given lesson normally in Control Group and it is both given lesson normally and animation technique in Experimental Group.This study is implemented in 2014-2015 education year. As a measurement technique,science achıvement test and attitude scale are implemented to two groups as pretesting and last test.Attitude scale that related to science developed by Yaman(2008) is used in the research.The scale consists of 25 items.Reliability of scale is determined as α =0,93.These datum are evaluated with SPSS 16 packet programme. If there are differences between two groups or not is compared with t-test.The differences according to gender analyze with Two Way Anova. At the end of the study, it is understood that there are significant differences between animation technique and traditional teaching method about academic success. The results of research Show that the success of students who learn with animation technique is higher than the success of students who learn traditional teaching method in thıs sense,science lessons should be supported by animation teaching techniques
Collections