Ortaöğretim müzik dersi öğretim programındaki `müziksel algı ve bilgilenme öğrenme alanı`nın uygulanabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Ortaöğretim Müzik Dersi Öğretim Programı'nda yer alan kazanımların, uygulanabilirlik düzeyini tespit etmektir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Tekirdağ'ın 6 ilçesinden random yolla seçilen, MEB'e bağlı farklı türlerdeki 17 ortaöğretim kurumunda, 9-10-11 ve 12. sınıf düzeylerinde öğrenim gören 1822 öğrenci ve bu kurumlarda görev yapan 16 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın durum saptama ve değerlendirme niteliğinde olması nedeniyle üç farklı veri toplama aracı geliştirilmiştir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleriyle kazanımlara ulaşılabilme durumlarının belirlenebilmesi için `başarı testi`, programda yer alan kazanımlara ve uygulanabilirliğe ilişkin öğretmen görüşlerini saptamaya yönelik `öğretmen görüşme formu` ve programa yönelik öğrenci görüşlerini saptamaya yönelik `öğrenci görüşme formu` uygulanmıştır. Ölçme araçlarının güvenilirliği ve iç tutarlılığı için Cronbach Alpha katsayısı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formlarındaki veriler ise betimsel analiz tekniği ile özetlenip yorumlanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin Müzik Dersi başarı düzeylerinin düşük olduğu ve hedef kazanımlara yeterince ulaşılamadığı görülmektedir. Öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu kazanımları öğretmekte zorlandıklarını ifade etmektedir. Ortaöğretim kurumlarında, Müzik Dersi için gerekli olan araç-gereç, fiziki donanım, materyal eksikliği ve öğrencilerin derse karşı olumsuz tutumları gibi sebepler nedeniyle dersin müziksel davranışlar kazandırma konusunda yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar çerçevesinde kazanımların ve dersin uygulanabilirliğinin arttırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur. This study aims to investigate the applicability of the educational attainments of High School Music Education Curriculum. Participants of this study were randomly selected among 6 different districts of Tekirdağ. A total of 1822 students from 17 high schools with different types and 16 teachers were surveyed with descriptive survey method. Three different data collection tools have been developed due to fact that the aim of the study is to assess and evaluate current situtation. `Achievement test` has been applied in order to determine the students' readiness and achievement levels. `Teacher interview form` has been implemented to identify teacher opinions on the applicability of the gains in the program. `Student interview form` has been applied to identify students' opinions concerning the program. The Cronbach alpha coefficient was used for the reliability and internal consistency of the measurement tools. Data were analysed with frquency, percentile and arithmetic mean calculations. Answers for the semi-structrued interview questions were analysed with qualitative analysis. According to the results of the study, it is seen that the students' achievement level of the music lesson is low and the target gains are not achieved sufficiently. A large majority of teachers state that they are difficult to teach achievement. It has been determined that high school education institutions are inadequate to provide musical behavior due to reasons such as equipment, and physical equipment required for the music lesson, lack of material and negative attitudes of the students towards the lesson. Suggestions have been made to increase the achievements and the applicability of the course within the scope of the results obtained.
Collections