The Legal structure of risk capital in EU
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Lizbon Konseyi AB finans piyasalarının, özellikle risk sermayesi piyasalarının entegre edilmesi konusunda önemli bir adım olmuştur. Başkanlık sonuç bildirgesinin 20.paragrafında, AB finansal piyasalarının entegrasyonun ivmelendirilmesinin önemli olduğu ve etkin risk sermayesi piyasalarının mucit KOBllerin gelişmesinde, yeni ve sürdürülebilir işler yaratılmasında çok önemli bir rolü olduğu belirtilmiştir. Bundan 2 yıl önce, Komisyon tarafından devreye alman risk sermayesi eylem planı üye ülkelere daha çok sorumluluk yüklemiştir. 1998 yılında UCITS Kontak Komitesi mevzuat engellerinin ortadan kaldırılması konusunu üye ülkelere bırakılmasında uzlaşı sağlamıştır. 2000 yılında bu uzlaşı, risk sermayesi eylem planının ikinci ilerleme raporunun 3.maddesinede belirlenmiştir. Türk mevzuatında sadece Risk Sermayesi Yatırım Ortaklan bu adı taşıyan tebliğ ile düzenlenmiştir. İlerleme arzulanan seviyede olmamıştır. Risk sermayesi piyasalarının gelişiminde bir çok faktör olsa da (girişimcilik, ar-ge, nitelikli iş gücü...), yetkin mevzuat en ön sırada yer almaktadır. Bunun altında yatan yatırımcıların, hukuki belirsizliklerin bulunduğu bir ortamda yatırım yaparak daha da fazla risk almaktan kaçınmasıdır. Yukarıda anılan konular ışığında, bu tez, AB'de supranasyonal seviyede ve üye ülkeler ve Türkiye'de ulusal seviyedeki hukuki düzenlemelerin ne olduğu ve risk sermayesi ile ne kadar uyumlu olduğunu sorusunun cevabını ortaya koyamayı amaçlamaktadır. ABSTRACT The Lisbon European Council provided an important impulse to the integration of EU financial markets and EU risk capital markets in particular. Paragraph 20 of the Presidency conclusions states that `it is essential...to push forward the integration of EU financial markets` and recognises that `efficient risk capital markets play a major role in innovative high-growth SMEs and the creation of new and sustainable yofcslAccording to risk capital action plan(in'rtiated 2 years earlier than Lisbon Council) member states have more responsibility than the Commission. In 1998, UCITS Contact Committee has reached a consensus on leaving to ease the regulatory constraints to the member states. In 2000, this consensus addressed under the article of 3 of the second progress report. In Turkish Legislation only `venture capital companies and venture capital mutual funds` are regulated by the communique on venture capital investment trusts. The progress and the legislation is not at the desired level. Although there are many issues in the success of risk capital market (entrepreneur- shrp, R&D, qualified man power...), the adequate legislation takes the lead. The reason beyond is the investors unwillingness to take more risks by investing in uncertain legal environment. In the light of the above mentioned issues this thesis will endeavour to answer the question of `What is the legal structure of Risk Capital In EU at supranational, member states and Turkey at national level and is this structure complies with the needs of risk capital?'.
Collections