Automotive industries of the European Union and Turkey in the framework of competition law
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Avrupa Birliği ve Türkiye'de otomotiv sektöründeki rekabetdüzenlemelerini karşılaştırmalı olarak incelemektir.Çalışmanın birinci bölümünde, rekabet hukukunun sistemini ve alakalı mevzuatıanlayabilmek için Avrupa Birliği ve Türkiye'deki rekabet hukukunun sistemi incelenecektir.Bu bölümde, Avrupa Birliğindeki rekabet hukukunun yasal yapısı hakkında genel olarak bilgiverildikten sonra, Gümrük Birliği çerçevesinde, Türkiye'deki rekabet hukukunun yapısıhakkında bilgi verilecektir.İkinci ve üçüncü bölümlerde, Avrupa'daki ve Türkiyedeki otomotiv sektörününyapısının özelliği incelenecektir. Avrupa Birliğinde, motorlu taşıtlar ile ilgili yürürlüktenkaldırılmış 123/85 ve 1475/95 sayılı Tüzükler ile, Türkiye'deki 1998/3 sayılı Tebliğdenkısaca bahsedilecektir.Bunu takip eden son bölümde, grup muafiyetlerini inceleyerek, Avrupa Birliği veTürkiye'deki rekabet hukuku ve otomotiv sektörü arasındaki ilişki üzerinde odaklanılacaktır.Bu çalışma, geçmişten günümüze evrim süreci içerisinde, 1400/2002 sayılı Tüzük'legerçekleşen önemli değişikliklerin analizini oluşturmaktadır. Bu analiz, Komisyon'un eskidüzenlemelerinde karşılaştığı sorunlar, yaklaşımındaki değişikliğin gerekçeleri, vazgeçtiği vebenimsediği prensipler, bu doğrultuda getirdiği düzenlemeler ve bunların sektörde yaratacağıetkiler üzerinde durmayı gerektirmektedir. Bu yöndeki bir çalışma, Türkiye açısından dabüyük önem taşımaktadır; çünkü Rekabet Kurulu, 1998 yılından bugüne, motorlu taşıtdağıtımı konusunda AB'deki geçmiş düzenlemelere paralel bir grup muafiyeti tebliğiuygulamaktadır. Rekabet Kurumu, Avrupa Birliğindeki gelişmeler ışığında, 1400/2002 sayılıAvrupa Birliğindeki Tüzüğe paralel, son olarak, Motorlu Taşıtlar Sektöründeki DikeyAnlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği No: 2005/4 yayınlamıştır. The purpose of this study is to examine the competition law of the chosen sector,namely automobile industry of the European Union and Turkey in a comparative manner.In the first section of this study, the competition laws of the European Union and ofTurkey, in order to understand the mechanisms of these laws and related articles will beexamined. In that section, after providing the information on the legal structure of EU?scompetition law, within the framework of the Customs Union Decisions a brief informationabout the Turkey?s competition law will be examined.In the second and third section of this study, the structural features of the Turkishautomobile industry and the automobile industry in Europe will be analysed. Briefly, theabolised Regulations No: 123/ 85 and 1475/95 regarding the motor vehicles in EU.Following that, in the last part of the study, it will end with a focus on the competitionlaw automobile industry relations by examining block exemption regulations in the EuropeanUnion and Turkey. The study consists of the analysis of important change which eventuatedthrough Regulation No 1400/2002 in evolutionary process from past to present. This analysisrequires to study the problems which Commission came across in former arrangements, thereasons of such a change in its approach, the principles which was given up and adopted, thearrangements made in this respect and their effects on sector. A study in this respect alsobears great importance with respect to Turkey because Competition Authority applies a groupexemption parallel to former arrangements in EU with respect to motor vehicle distributionfrom 1998 to present. Competition Authority lastly adopted a Block Exemption CommuniqueNo 2005/4 which includes arrangement very parallel to Regulation No 1400/2002 in EU, inrespect with advancement in EU.
Collections