A common foreign and security policy towards the caucasus: With special reference to some EU member states
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez Avrupa Siyasi şbirliğinin Ortak Dışilişkiler ve Güvenlik Politikasınaevrimini ve Güney Kafkasya'daki işleyişini değerlendirmektedir. Ancak, Avrupa dışsiyaset yapımı Avrupa Birliği içinde ve Birliği çevreleyen bölgede etkili birtakımaktörleri hesaba katmak zorundadır. Güney Kafkasya, Avrupa Birliği'nin dış ve güvenlikpolitikalarını şekillendiren çok sayıda sistemik ve sürekli değişken düşünüldüğünde eşsizbir vakadır.Araştırma, AB; Rusya; Birleşik Devletler; bölgesel aktörler: Türkiye ve ran;Güney Kafkasya devletleri: Gürcistan, Ermenistan ve Azerbaycan ve son olarak daAB'ye üye devletler: Almanya ve Birleşik Kırallık'ın siyasi eylemleri arkasında yatanmotivasyon, amaç ve mantığa bakmaktadır.Ulus devletler, uluslararası örgütler, şirketler, bölgesel ve komşu toplumlar, farklıetnisiteler, sivil toplum örgütleri ve Ermeni Diasporası arasındaki karmaşık ilişkiler ağıve bütün bu aktörlerin değişen öncelikleri, beklentileri ve olanakları bu çalışmanınkonusu içine girmektedir. Araştırma, AB'nin Yugoslavya'daki çatışmalara cevaben veBarcelona süreci aracılığıyla takip ettiği politikaların ve Sovyetler Birliği'nin dağılışısonrasında yeni ve yakın çevresinde yer alan Güney Kafkasya'ya yönelik politikasınınkarşılaştırmalı bir değerlendirmesini sunmaktadır. Araştırma, AB'nin Güney Kafkasya'yayönelik Yeni Komşuluk Politikası ile çeşitli politika araçları olan şbirliği ve Ortaklık,TACIS, TRACECA ve INOGATE projelerini incelemektedir. Avrupa Birliği'nin sivilgücü, yeni komşuları için bir çekim gücü oluşturması ve devletler ile toplumların BatıAvrupa'nın eksik bir yansıması olarak yeniden şekillendirilmesi mantığı üzerine inşaedilen yapısalcı yaklaşımı Avrupa dış siyasetine egemen olmaktadır. This dissertation assesses the evolution of the European Political Cooperation into theCommon Foreign and Security Policy and how it is working in the South Caucasus.However, the making of European foreign policy has to regard a number of actors thatare influential in and around the territory surrounding the European Union. The SouthCaucasus is a unique case, when the multiplicity of systemic and constant variables thatshape the foreign and security policies of the EU is considered. Thus, the research looksat the motives, objectives and logic behind the activities of the EU, Russia, The UnitedStates, the regional actors: Turkey and Iran, the South Caucasus states of Georgia,Armenia and Azerbaijan and finally the EU member states: Germany and the UnitedKingdom.The complex web of relations among the nation states; internationalorganizations; firms; regional and neighbouring societies; different ethnicities; non-governmental organisations; the Armenian Diaspora and the differing priorities,expectations and capacities of all these actors is also the subject of this study. Theresearch provides a comparative examination of the EU action in response to the conflictsin Yugoslavia and through the Barcelona process, with the EU?s policy towards its newand close periphery, the South Caucasus, after the dissolution of the Soviet Union.Hence, the research examines the EU?s response to the South Caucasus by means of theNew Neighbourhood Policy and policy tools of Development Cooperation andAssociation, TACIS, TRACECA and INOGATE. Hence, the civil power of the EuropeanUnion, its magnetism for the New Neighbourhood and its constructivist approach builtupon the rationale of re-moulding the states and societies as the lesser-self of the WestEurope dominates the European foreign policy.
Collections