Political implications of vocational education and training policy of the European Union: A case study of svet project
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde egitim politikaları bilgiye dayalı bir Avrupa kurmanınönemli bir faktörü olarak görülmekte ve Avrupa Birligi'nin (AB) 2010 yılındaulasmayı hedefledigi ekonomik ve sosyal stratejilerinin merkezinde yeralmaktadır. Türkiye ise AB üyeligine aday bir ülke olarak, mesleki ve teknikegitimini yenilemesi açısından bir yol ayrımındadır. Dünya ekonomisi katmadegerli ürünler üreten ve yüksek beceri seviyesine sahip bir ekonomi olmaegilimi sergilemekteyken, Türkiye'de gelisen yeni is alanları da daha yüksekbeceri seviyesini gerektirmeye baslamıstır. Ve artik günümüzde bu degisiminhızına yetisebilmek için çok daha etkin ve çok daha üretken bir mesleki egitimve ögretim sistemine sahip olmak gerekliligi her kesim tarafından kabulgörmektedir. Mesleki Egitim ve Ögretimin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) veMesleki ve Teknik Egitimin Modernizasyonu Projeleri (MTEM) ile, Türkiye demesleki egitim ögretim sistemini AB üyesi ülkelerin seviyesine çıkarmagirisiminde bulunmustur. Bu tez bir yandan Avrupa Birliginde mesleki egitim veögretim kavramının tarihi gelisimini incelerken, diger yandan da Türkiye'nin bualandaki tecrübesini mercek altına almıstır. Daha sonra, Türkiye'deki sisteminsorunlarını masaya yatırmıs ve daha iyi bir mesleki egitim sistemi içinbeklentileri ve gereklilikleri belirlemeye çalısmıstır. Akabinde halen devametmekte olan MEGEP projesini ele alıp, AB düzenlemelerinin aday ülkelerinpolitika gelistirme süreçlerine etkilerini açıklamaya çalısmıs ve Türkiye'ninTopluluk Müktesebatına uyum kapasitesini arttırmak için bu proje çerçevesindegelistirilen kurumsal kapasitelerin ana hatlarını çizmistir. Ardından, tüm bugelismelere politik açıdan bir yorum getirmeye çalısmıstır. Son olarak, bu tezprojenin yaygınlastırılma asamasında karsılasabilinecek, göz önüne alınmasıgereken muhtemel engelleri tespit etmeye çalısmıstır. Today education is considered as a prominent factor in building aEurope of knowledge and it is at the heart of the European Union's (EU)economic and social strategy for 2010. As a candidate country, Turkey is at thecrossroads in terms of reforming its vocational education and training system.As the world economy is displaying a consistent tendency towards a high skilledeconomy with high value products, the types of jobs that are now concentratingin Turkey tend to require a higher skills input. It is now coming to be acceptedthat these types of jobs require a more efficient and a more productive VETsystem in order to keep up with the rapid pace of change. With the projects,such as Strengthening Vocational Education and Training System in Turkey(SVET), Modernization of Vocational Education and Training Project (MVET),Turkey is attempting to reach the level of vocational education and trainingsystems in the EU member states. This thesis attempts to examine thedevelopment of vocational education and training concept in the EuropeanUnion and Turkish VET experience. Then, it tries to scrutinize the drawbacks ofthe existing VET system in Turkey. It goes on with analyzing the expectationand requirements for a better modern system. Subsequently, this study makesuse of an ongoing project in Turkey, SVET, to explain the effects of EUregulations on policy making process in Turkey and tries to outline theinstitutional capacity developed in this framework in order to improve Turkey'scapacity to implement the Acquis Communautaire. Then, it critically traces waysto interpret these developments from a political perspective. As a consequence,it attempts to define some obstacles in the implementation process of theproject.ivÖZET
Collections