Infringement of trademark rights on the internet in The European Union and Turkish law
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelişmelere paralel olarak, üçüncü kişilerin markaları internette kullanabilmelerine olanak sağlayan yeni birçok yöntem ortaya çıkmış ve böylelikle online/çevrimiçi ortam marka hakkının ihlali için yeni ve önemli bir mecra haline gelmiştir. Bununla birlikte, işaretin marka sahibinin izni olmaksızın üçüncü kişilerce kullanıldığı bazı durumlarda klasik marka hukuku prensiplerinin online ortamlarda gerçekleşen kullanımlara uygulanması mümkün olmayabilmektedir. Bu bağlamda, mevcut marka hukuku mevzuatı ve içtihadı bu gelişmelere göre yeniden düzenlenmekte ve adapte edilmektedir.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, marka hakkının ihlali için gerçekleşmesi gereken genel şartlar Türk ve AB Marka Hukuku kapsamında incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, internet üzerinde gerçekleşen kullanımlar vasıtasıyla marka hakkının nasıl ihlal edildiği, bu ihlal hallerinin Türk ve AB mevzuat ve içtihadında ne şekilde değerlendirildiği belirlenmiş, farklılıklar ortaya konmuştur. Bu bağlamda, markanın alan adlarında kullanımları, anahtar sözcük, yönlendirici kod olarak arama bazlı internet reklamcılığındaki kullanımları, online sanal marketler ile online sosyal medyadaki kullanımları incelenmiştir. Bu kapsamda ihlal teşkil ettiği ileri sürülen kullanımlar bakımından ileri sürülebilecek savunmalar ise sonrasında açıklanmıştır. İhlal teşkil eden kullanımlar sonucunda ortaya çıkan sorumluluk rejimi önem arz etmektedir. Bu bakımdan, çalışmanın üçüncü bölümü de internet üzerinde faaliyet gösteren aktörlerin sorumluluklarına dairdir. In parallel with the developments in the technology, the internet has become an important medium on which trademarks can be used with or without the consent of the trademark proprietor. Moreover, in some cases where the trademark is used by third parties without the consent of the trademark proprietor, the application of the classical trademark law principles may not fit to the uses made on the online environment. In this respect, the current trademark law and the case-law for the protection of trademark rights have been rearranged and adopted according to these developments. The thesis consists of three sections. In the first section, the general conditions of infringement of trademark rights within the scope of the European Union and Turkish Trademark Law are examined. In the second section, how the trademark is infringed through uses on the internet and how they are assessed under the European Union and Turkish legislation and case-law is determined, and their differences are revealed. In this respect, uses of the trademark in domain names, in keywords and metatags in the context of online search-based advertisement, in online market places and in the social media are examined. The defenses that can be alleged against these uses made on the internet are explained thereafter.The responsibility regime in consequence of the infringing uses is of importance. In that regard, the third section of the thesis is dedicated to the liability of the actors who operate on the internet.
Collections