Ekran ya da bakış: Baudrillard`da simülasyon kuramı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu kuramsal çalışmanın ana başlığını, Ekran ya da Bakış: Baudrillard'da Simülasyon Kuramı şeklinde kavramsallaştırdık. Bir alt başlık altında ise mevzuyu, Baudrillard'ın simülasyon kuramı bağlamında, esnek/şeffaf ekran olarak oluşturduk. Buna ilaveten çalışma boyunca yoğun işlenecek olan, ekran'ın artık sanal ile gerçeğin arasındaki sınırı esnettiği, bu şekli ile ekranın artık sanal olan tüm göstergeleri gerçeğin içerisine rahatça dağıtabildiği iddiasıdır. Sanallığın ve gerçeğin ekran şahsında sıkı bir etkileşim kurduğunu kritik etmeye çalışan bu kuramsal çalışma, ayrıca sanal dünya ile gerçek dünya arasında bir 'ara yüz' teşkil eden ekranın artık esnekleşip sanal ile gerçeğin sınırından kaydığı, dağılım teşkil ettiği iddiasıdır. Baudrillard'ın simülasyon kuramı örgüsü bağlamında, ekran'ın sanallık, gerçeklik izleğinde mevcut pozisyonunu tahlil ederek, ekran'ın basit bir 'çerçeve' olmaktan çıktığı ve gerçeğin sınırlarına sızdığını/dağıldığını teslim etmektir. Ekran artık bir bilgisayar ya da TV çerçevesi değil, gündelik yaşamın içerisinde dağılan semiyolojik bir gösterge olarak okunabilir. Gündelik hayattaki ışıltılı tablolar, reklam billboardları, yazının üzerinde bir metne dönüştüğü tüm alışveriş mağazaları ve marketleri ile modern/post modern bireyin gözlerini bir imge objektifine dönüştürmüş gibi durur. Bu sanallığın imgesel yayılımı, bakışın gözeneklerinde edindiği yuva, gözü, her an bir yurt edinme telaşına sürükler gibi durur. Evde edindiği 'imge bombardımanı'ndan sakınmaya çalışan gözün, gündelik yaşamın içerisine/dışarıya açılması da bir o kadar yorucu bir serüvene atılmasını anımsatır. Dışarının ya da kamusal alanının dağılımlarında izleğe kurulan imgesel pusu, adeta modern/post modern bireyin kaçınılmaz yazgısına dönüşüyor. Dolayısıyla bu çalışmada bakış, gerçeğin temsili olarak kodlanırken, objektif ise sanal temsil üzerinden kritik edilmeye çalışılacaktır. Esnek ekran olarak da tabir ettiğimiz kavram ile bu iki mecranın(gerçek ve sanal) geçişkenliğinin Baudrillard'daki simülasyon kuramı bağlamındaki tezahürlerine değinilmeye çalışılacaktır. Baudrillard'ın 'radikal kuram' ya da 'kuramsal şiddet' okumaları izleğinde sabit metin okumalarının karşısında hermenotik; belirli yapı karşısında postyapısalcı; olumlayıcı ya da uzlaşmacı kuramlar karşısında da 'radikal kuramsallığı' esas alan bir kuramsal metodoloji izlenmeye çalışılacaktır.Anahtar Kavramlar: Simülasyon, Simülark Birey, Esnek ekran, Kitle İletişim Araçları, teknoloji This theoretical study's title has been specified as Reading the Relation between Overview and Screen/Objective in the context of Simulation Theory in Baudrillard's. The topic is conceptualized under a sub-heading as Transitive/Transparent Screen in the context of Simulation Theory in Baudrillard's. In addition to this, the issue which is going to be predominantly addressed throughout the study is the claim that 'Screen has already loosen the boundaries between virtual and reality, and with this form it also easily has dispersed all virtual indicators in the reality. This theoretical study in which virtuality and reality flirt in the person of screen claims that screen which has constituted an interface between the virtual and real world has changed the virtual-reality border and caused dispersion by taking a flexible shape. In the context of Simulation Theory in Baudrillard, Screen has lost its feature of being a simple frame and has infiltrate/disperse to the reality-area by analyzing its current position on the virtual-reality line. Screen can be considered as a semiological indicator which disperses in daily life, rather than to be a simple T.V, computer and all digital frames. Withluminous paintings of everyday life, the advertising billboards,all the shopping stores and markets on which script turns into text Screen stands as it has turned the modern/post-modern individuals sight into image-objective. The imaginary-dispersion of this virtuality, the slot in the pores of sight is continuously in the haste of placement in a habitation.The eye is exposed to image raids at times indoor. To avoid these raids it tries to leak to the daily-life/outdoor. But this voyage is tiring as hard as avoiding from the image raids. The imaginary-ambushes which are set up on the path of outdoor and public sphere turn almost into modern/postmodern indivudials' unavoidable destiny. In this study, a methodology will be followed which is based on hermenuitics in the presence of static texts; post-structialist in the presence of specific structure, 'radical theory' in the presence of affirmative or reconciliation theories on the path of Baudrillard's 'radical theory' and 'theorotical violence'.Key Words: Simulation, Simulationary Indivudial, Transparent Screen, Mass Media, Technology
Collections