Erasmus+ değişim programı ile artan etkileşimin gençlerin kimliği üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada son on yıl içerisinde Türkiye'deki üniversite öğrencileri arasında gittikçe popülerleşen Erasmus+ Değişim Programı ve Mardin ili Artuklu Üniversitesi özelinde programdan faydalanan öğrencilerin artan etkileşim sonucu mevcut kimlik bilincindeki değişiklikleri incelenmiştir. 10-11 Aralık 1999 tarihinde Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne aday ülke olması ve uyum sürecinin başlatılmasından itibaren en köklü değişimler eğitim alanında gerçekleşmiştir. Bunun temelinde 19 Haziran 1999'da Bologna sürecine geçiş ve sonrasında Avrupa'da ortak yükseköğretim zemini oluşumunu sağlamak için başlatılan değişim programı 'Erasmus+' yatmaktadır. Yapılan araştırmada elde edilen verilere göre değişim programı aracılığı ile farklı bir kültür ile etkileşime girme şansı yakalayan bireylerin bireysel ve toplumsal edinimler bakımından büyük gelişmeler edindiği ve bu edinimlerin mevcut kimlik bilinçleri üzerinde büyük etkisi olduğu görülmüştür. Hareketlilikten önce neredeyse katılımcıların tamamının içinde bulundukları toplumun mevcut çokkültürlü yapısı, bireylerin hoşgörülü ve yeniliklere açık olmasını sağlamış; ve bunun bir sonucu olarak yeni bir ülke ve yeni bir kültür tecrübesi kimlik edinimi bakımından daha iyi sonuçlar ortaya çıkarmıştır. Bu araştırma için gerekli bilgiyi toplamak ve analiz etmek amacıyla Program Değerlendirme ve Tarama Araştırması yöntemlerinden faydalanılmıştır. Nitel ve nicel veri araştırma yöntemlerinden aynı anda faydalanılmış, bu da çalışmadan elde edilen sonuçların güvenilirliğini büyük oranda arttırmıştır. The aim of this research is to examine the changes in the current identity awareness of students who participate in Erasmus+ Exchange Programme, especially in Mardin Artuklu University. As a result of the increasing interaction after Turkey took the position of a candidate country for European Union on 10-11 December 1999 and after the period of adaptation started, the most radical changes took place in the field of education. Behind this fact lies the transformation to Bologna precedure and, later on, the programme Erasmus+ aiming at building grounds for a common higher education in Europe. According to the data obtained from the study, it is seen that individuals who had the chance to interact with a different culture through the exchange program have had great developments in terms of individual and social acquisitions and these acquisitions have a great impact on the existing identity consciousness. The multicultural nature of the society in which almost all of the participants lived before the mobility ensured that individuals were tolerant and open to innovations; as a result of which, a new country and a new cultural experience have produced better results regarding identity aqcuisition. Evaluation Research and Survey Research methods were implemented in order to collect and analyze the required data for this research. Qualitative and quantitative data research methods were used at the same time, which greatly increased the reliability of the results obtained from the study.
Collections