Hafıza ve anlatı olarak resim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmadayağlı boya resim sanatını hafıza ve anlatı olarak ele alırken, 2012 yılından beri yaptığım yağlı boya çalışmalarının ana serilerini ayrıntılı olarak irdeliyorum. Ana argümanım, sanatçının imgelem dünyasının ve yaratıcılığının çocukluktaki yaşanmışlıklar başta olmak üzere doğa, mekan ve nesnelerden beslendiği, kolektif hafıza ve kuşaklararası aktarımın öznenin hafıza ve anlatısını şekillendirirken özgün sanat eserlerinin oluşumunda anahtar bir rol oynadığıdır. Çalışmanın ana bölümleriniKamyon, Newroz, Sınır, Mevsimler, Baraka, Sur, Kuşlar, Mezarlık, Yol, Otoportre, Mezopotamya serilerinin incelemesi oluşturmaktadır. Ek olarak `Esin Kaynaklarım` adlı son bölümde çocukluğumdan itibaren bana ilham kaynağı olan Maradona, Yaşar Kemal, AnselmKiefer, Vincent Van Gogh ve Nuri Bilge Ceylan'ın sanatımdaki izlerini tetkik ediyorum. Inthisthesis, approaching oil painting in art as a form of memory and narrative, I analyze in detail the main oil painting series I created since 2012. I argue that the sources of the artist's imaginary and creativity include nature, place and objects, particularly those connected to experiences in childhood. Collective memory and intergenerational transmission shape the artist's memory and narrative, playing a key role in the creation of original works of art. The main sections of the thesis include the analysis of the following series: the Truck, Newroz, the Border, Seasons,theShed, Sur, Birds, the Cemetery, the Road, Autoportrait, and Mesopotamia. Finally, in the last section titled `my sources of inspiration` I investigate the traces in my art of Maradona, Yaşar Kemal, AnselmKiefer, Vincent Van Gogh and Nuri Bilge Ceylan, individualswhohaveinspired me since childhood.
Collections