Francis Bacon`ın resimlerinden mekan üretimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada resim ve mimari arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve kullanılması amaçlanmıştır. Bu alanların yaratıcı süreçte, hazırlık aşamaları; benzer yöntem ve materyaller kullanmaları gibi sıkı ortaklıkları, soyut ve somut ilişki biçimleri irdelenmiştir. Bu bağlamda Dünya Tarihi açısından önemli etkilere sahip, 20. Yüzyıl erken dönemlerinde gelişen ve yayılan, sanat akımları ele alınmıştır. Akımlardan; Dışavurumculuk, Kübizm, Fütürizm, De-Stijl Konstrüktivizm ve Bauhaus bu ilişkiyi anlamaya çalışarak incelenmiştir. Resim ve mimari için, birbirinden etkilenen, birbirinin yerine ve beraber üretimler gerçekleştiren ilişkiler saptanmıştır. Yaratıcı süreçlerinde, yenilikçi eserler üretmede disiplinler arası ilişkinin önemi vurgulanmış, mevcut ve yaratılabilecek yeni ilişkilerin olabilirliği, bu ilişkilerin yararlılığı savunulmuştur. Resim ve mimari İlişkisini kullanarak, dışavurumcu ressam Francis Bacon'ın resimlerinden mimari mekân tasarımları üretmek amaçlanmıştır. Ressamın eserlerini etkileyen hayatı irdelenmiş, Gilles Deleuze'ün 'Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı' kitabındaki Bacon resimleri ve felsefesi saptamalarından faydalanılmıştır. Francis Bacon'ın resimlerinden, esin kaynakları olarak, faydalanılmıştır. Resim ve yapı sanatı ilişkisi güdülerek, yeni mekânsal tasarım yaklaşım arayışları, mimari eskizler biçiminde gerçekleştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Resim, Mimarlık, Avangart Akımlar, Francis Bacon, Mekân ÜretimiResim ve mimari İlişkisini kullanarak, dışavurumcu ressam Francis Bacon'ın resimlerinden mimari mekan tasarımları üretmek amaçlanmıştır. Ressamın eserlerini etkileyen hayatı irdelenmiş, Gilles Deleuze'ün 'Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı' kitabındaki Bacon resimleri ve felsefesi saptamalarından faydalanılmıştır. Francis Bacon'ın resimlerinden, esin kaynakları olarak, faydalanılmıştır. Resim ve yapı sanatı ilişkisi güdülerek, yeni mekansal tasarım yaklaşım arayışları, mimari eskizler biçiminde gerçekleştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Resim, Mimarlık, Avangart Akımlar, Francis Bacon, Mekân Üretimi In this study, it is aimed to determine and use the relations between painting and architecture. During the preparation stages of these areas; the use of similar methods and materials, and the abstract and concrete forms of their close relationship have been researched. In this context, the art movements that developed and spread in the early 20th century, which have significant effects on the history of the world, have been discussed. Some of those art movements; Expressionism, Cubism, Futurism, De Stijl Constructivism and Bauhaus have been studied to understand this relationship.An intertwined, interstitial and co-productional relation has been determined between painting and architecture. In the creative process, the importance of the interdisciplinary relation to the creation of innovative works has been emphasized, and the possibility of new and existing relations that can be created, and the efficacy of these relations have been defended.It is aimed to produce architectural spaces from the paintings of the expressionist painter Francis Bacon by using the relationship between painting and architecture. The life that affects the works of the painter has been explored, and determinations and philosophy on Bacon's paintings in Gilles Deleuze's book `The Rationale of Francis Bacon Sensation` have been utilized. New spatial design approaches have been tried in the form of architectural sketches.Keywords: Painting, Architecture, Avant-garde Movements, Francis Bacon, Space Production
Collections