Bilişim teknolojilerine dayalı uzaktan eğitim ve örnek bir uygulama(e-MBA)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojide yaşanan hızlı gelişmelerle birlikte iletişimin ve bilgi teknolojilerindeki yenilikler dolayısıyla Internet üzerinden uluslararası bilgi alışverişinin yaygınlaşması eğitimde kullanılan öğrenim modelleri ve stratejilerini de büyük oranda etkilemiştir. Günümüz eğitim modellerine bakıldığında genellikle klasik eğitim şeklinde düz anlatım yöntemi, soru cevap, tartışma, slayt gösteri, grup yöntemi gibi birçok model sınıf içi öğrenme ortamlarında kullanılmaktadır. Bu modeller eğitimciler tarafından kabul görmekte birlikte içerisinde bulunduğumuz bilişim çağında, internet tabanlı uzaktan eğitim yönteminde de ileri düzeyde gelişmeler kaydedilmiştir. Son yıllarda yaşamımızı kuşatan yeni teknolojiler eğitim dünyasında kullanılan araçlar ve gereçlerde hızlı bir değişim yaşanarak güncel teknolojiye dayalı modern eğitim sürecinin eşiğine getirmiştir. Internet erişiminin de kolaylaşması ve ucuzlaması ile birlikte eğitim ve öğretimde yeni kavramlar ortaya çıkmıştır. İnternete Dayalı Uzaktan Eğitim en yaygın uygulama alanını, öğretimin çevrim-içi ve zaman uyumsuz olarak gerçekleştirildiği Web Tabanlı Eğitim yaklaşımında bulmuştur.Bu tez çalışmasının çıkış noktası olarak, Üniversitemizde sınıf ortamında verilmekte olan MBA işletme yüksek lisans programını uzaktan öğretim teknik ve ilkeleri doğrultusunda uyarlayarak internetten erişilebilen bir web tabanlı e-MBA yazılım altyapısını oluşturmak ve donanım gereksinimlerini ortaya koymaktır. İletişim ve bilgi teknoloji altyapısına dayalı olarak yürütülmesi düşünülen e-MBA işletme yüksek lisans programı, birçok ülkede uygulamaları bulunan hızla yaygınlaşan büyük ilgi ve talep gören bir eğitim yaklaşımıdır. Internet aracılığı ile verilen bu eğitimle mekan ve zaman kısıtlı olmaksızın eğitim kalitesinden ödün verilmeden bilgiyi en üst seviyede üretebilen ve yorumlayan, etkin kullanabilen ve yönetebilen, küreselleşme sürecinde söz sahibi olabilen öğrenciler yetiştirilebilmektedir.Bilgisayar ortamlı iletişim hem geleneksel hem de uzaktan öğretim veren kurumlar tarafından benimsenmekte ve bu ortamın eğitimde kullanımı tüm dünyada hızla yayılmaktadır. Bilgisayarın eğitimde alışılagelmiş kullanımı bilgisayar destekli eğitimle sınırlıyken, Internet'in sınırları aşan esnekliği konuya yeni bir boyut kazandırmıştır. Ülkemizde bilişim teknolojilerinin 1995-2004 yılları arasındaki sınırsız büyümesi, internet protokolleri ve bu protokollerin uluslararası boyutlara ulaşması, yaygın bağlantı ve PC'lerde multimedya devriminin yaşanması, uzaktan eğitimde yeni bir web tabanlı uygulama alanı meydana getirmiştir. Yaşanan bu gelişmeler eğitim uygulamalarında interaktif oluşumlar meydana getirirken eğitim için hem yeni gereksinimler oluşturmuş hem de yeni olanaklar sunmuştur. Dünyada uzaktan eğitim bir pazar haline gelmiştir ve bu pazar her yıl yaklaşık olarak %100 büyümektedir. 2003 yılı itibariyle çeşitli konularda yaklaşık 4500 ders uzaktan eğitim modeliyle verilmektedir. Gelişmiş ülkelerin bir çok eğitim kurumlarında uzaktan eğitim artık yüz yüze eğitimin bir parçası gibi de kullanılabilmektedir. Örgün eğitim kurumlarında verilen derslere ait materyaller; elektronik kayıt ortamları olan disk, disket, CD ile Internet, radyo, televizyon ve video konferans sistemleri üzerinden kullanıma sunulmakta ve öğrencilerin kendi başlarına ders tekrarlamalarına imkanı tanınmaktadır. Internet'e yönelik teknolojik yenilikler bu tür derslerin hazırlanması sırasında video, ses, animasyon gibi çoklu-ortam araçlarının kullanımına imkan vermektedir. Bu da geleneksel sınıf ortamının, Web üzerine sanal sınıf olarak taşınmasını sağlamakta ve eğitimi daha zengin ve etkin kılmaktadır.Internet'in bireylere özgür eğitim ortamları sağlaması, kullanıcıların birbirleri arasında sürekli değişen ve ihtiyaca cevap verebilecek düzeyde eğitim ortamları da sağlaması, bireyler arası uzaktan eğitim modellerinin geliştirilebileceğine ilişkin en güzel örneklerini oluşturmaktadır. Bu süreçte bilgi ve becerilerimizi sürekli yenilememiz başarının ön şartı haline geldi.Yaşam boyu öğrenme öğretisi giderek etkin hale gelmektedir. Öğrenciler arasında da daha gelişmiş erişim olanakları olan, güvenilir, düşük maliyetli ve doğrudan iş alanında uygulayabilecekleri türden eğitime olan talep dünyada ve ülkemizde artmıştır. Yüksek öğrenim ortamındaki değişim ihtiyacının sebeplerinden biri bu artıştır. Sürekli gelişmekte olan teknoloji yaşanan değişimin kaynağını oluşturmaktadır. Innovation in communications and information technology with experienced rapid developments in technology so widespread international information exchange over the Internet has influenced education models and strategies used in education as a great extent.Given the current educational model is usually in the form of a classical education lectures, question and answer, discussion, slide show, group methods are used in many models, such as classroom learning environment. These models are in the information age in which we together accepted by educators, Internet-based distance education was also noted developments in advanced.In recent years, new technologies that surround our lives in the world of education used tools and supplies to the brink of modern educational process based on current technology yaşanarak rapid change. With the simplification and cheapening of the internet in education and training has revealed new concepts. Internet-Based Distance Education The most common application area, the on-line teaching and is carried as asynchronous Web-Based Training approach has found.As the starting point of this thesis, which are given at our university classroom MBA is an MBA program distance learning techniques and to create a web-based e-MBA software infrastructure that can be accessed from the internet by adapting in accordance with the principles and demonstrate the hardware requirements.Contact and implemented based on the information technology infrastructure considered e-MBA graduate business program, found applications in many countries is gaining great interest and demand an educational approach. Provided via the Internet space with this training and also can produce the highest level of compromise without knowledge of the quality of education are not restricted and review, effective use can be and are capable of managing, students have a say in the process of globalization can be grown.Computer-mediated communication adopted by the institutions that are both traditional and distance education and educational use of the media is spreading rapidly throughout the world. Customary use of computer education and computer aided education was limited, the flexibility beyond the boundaries of the Internet has brought a new dimension to the issue.In our country, unlimited growth between the years 1995-2004 of information technology, Internet protocols and to reach the international dimension of these protocols, in place of the common connection and PC multimedia revolution, a new web-based application in distance education has created. These developments have created new opportunities as well as provide new requirements for education give rise to the formation of interactive applications in education. Distance education has become a market and the market is growing about 100% per year. As of 2003, approximately 4,500 courses in various subjects are given the distance education model. Distance education in many educational institutions in developed countries are now face to face training can also be used as a part of it. Materials issued in the course of formal education institutions; electronic recording media that disk, floppy disk, Internet with CD, radio, television and video conferencing systems are available via the course and students are given the opportunity to repeat themselves. Technological innovations for Internet video in the preparation of such courses, audio, allows the use of multi-media tools such as animation. This is the traditional classroom environment, provide transport on the Web as a virtual classroom and training makes it richer and more effective.To provide free training environments for individual Internet users to respond to constantly changing and at the level needed to provide educational environments in between each other, are the most beautiful examples of distance education models can be developed on between people. We continually refresh our knowledge and skills in this process has become a prerequisite for success.Lifelong learning is becoming increasingly effective teaching. Among students in the more advanced accessibility, reliable, low cost and increased demand for the kind of training can apply directly to the business areas in the world and in our country. One reason for this increase is the need for change in the higher education environment. Constantly emerging technologies constitute the source of the change happened.
Collections